ועידת המפלגה הרפובליקנית שנפתחה הלילה במילווקי שבמדינת וויסקונסין הייתה אמורה להיראות לגמרי אחרת מכל בחינה, אבל שמונה כדורים שנורו לעבר דונלד טראמפ ביום שבת בפנסילבניה שינו הכל. כ-50 אלף איש הגיעו לעיר שטראמפ הגדיר לפני מספר שבועות כ"עיר נוראית", כדי להכתיר אותו רשמית למועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. הוועידה, שמראש הייתה אמורה להיות מסיבת הערצה לשליט הבלעדי של הימין האמריקאי, תיערך בווליום גבוה בהרבה.
3 צפייה בגלריה
yk14002283
yk14002283
(תומכות בטראמפ. נאום ההכתרה צפוי ביום חמישי | צילום: Charles Rex Arbogast, אי־פי)
עוד לפני שהתחילה, קיבל אתמול טראמפ בשורות טובות במיוחד מפלורידה. שם החליטה השופטת איילין קאנון, לבטל את התביעה שהוגשה נגד טראמפ על ידי החוקר המיוחד ג'ק סמית’, בפרשת המסמכים הסודיים שהוא לקח מהבית הלבן לאחוזת מאר-א-לאגו. קאנון, שמונתה בידי טראמפ, קבעה כי עצם מינויו של סמית' לתפקיד בידי משרד המשפטים, נוגד את החוקה. סמית' צפוי לערער על ההחלטה, אבל למשפט הזה בכל מקרה לא היה אפילו תאריך פתיחה והוא לא אמור היה להתחיל בקרוב. אם טראמפ ינצח בבחירות, סביר להניח שכל המשפטים הפדרליים נגדו יבוטלו.
טראמפ הגיע שלשום למילווקי וירד מהמטוס כשאוזנו עדיין חבושה. הוא הניף את האגרוף המפורסם ונשמע כמי שכבר חזר לעצמו: "הרבה אנשים אומרים שזו התמונה האיקונית ביותר שהם ראו אי פעם והם צודקים. בדרך כלל אנשים צריכים למות כדי שתהיה להם תמונה איקונית, ואני לא מת". טראמפ צפוי לשאת את נאום ההכתרה שלו ביום חמישי, אבל אפשר להניח שיראו אותו על הבמה יותר מפעם אחת.
3 צפייה בגלריה
yk14001749
yk14001749
האבטחה סביב הוועידה | צילום: MICHAEL M. SANTIAGO, אי־אף־פי
עם הנחיתה במילווקי אמר כי הוא תיכנן "נאום חריף במיוחד" נגד ג'ו ביידן, אבל "זרקתי אותו. הנאום יתמקד באחדות בעם שלנו. זו ההזדמנות לאחד לא רק את כל המדינה אלא את כל העולם". כיוון שמדובר בדונלד טראמפ, צריך יהיה לחכות לנאום עצמו, אבל פרשנים מעריכים כי הוא אכן ינצל את האמפתיה שהוא מקבל מאז ניסיון ההתנקשות כדי למצב את עצמו במיינסטרים.
גם אם טראמפ יישא נאום מפויס, ספק אם שאר הנואמים יישרו קו, בוודאי לא כאשר רשימת הנואמים צפויה לכלול את שני בניו, דון ג'וניור ואריק, ואת כלתו, לארה טראמפ, שהיא גם יו"ר ארגון העל של המפלגה הרפובליקנית.
3 צפייה בגלריה
yk14001742
yk14001742
"איך היורה עלה לגג?" טראמפ מוקף במאבטחים אחרי הירי בפנסילבניה בשבת | צילום: Brendan McDermid , רויטרס
שמות מוכרים אחרים הצפויים לנאום הם ניקי היילי, אחרי ששמה התווסף ברגע האחרון; שורה ארוכה של חברי קונגרס; שר החוץ לשעבר מייק פומפאו ואיש התקשורת הימני טאקר קרלסון. כמו תמיד בוועידות האלה צפויות הפתעות, ושמועות על הופעה אפשרית של קניה ווסט מסתובבות בעקשנות במילווקי.