שופט ובן אדם: בכנס חיפה למשפט שהתקיים ביום חמישי האחרון השתתף בין היתר פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, שסיפר: "השנה אינני יכול שלא לפתוח את דבריי ולהתייחס ללכתו בטרם עת של כבוד השופט סלים ג'ובראן זכרו לברכה. כפרקליט צעיר היו לשופט ג'ובראן ולי במשך מספר שנים פגישות קבועות בכל יום שישי. באחת מהן, בעודנו מתקרבים לשעה ארבע, הופיע בפניו אסיר, שעתר בפני כבוד השופט כי יורה לשירות בתי הסוהר להוציא אותו להורג, תוך שפירט שלל סיבות מדוע עתירתו מוצדקת וראויה. לאחר דחיית העתירה בהחלטה קצרה, פנה כבוד השופט ג'ובראן לעותר, וביקש לחזק אותו תוך שהבטיח לו שגם אם כעת המצב נראה בעיניו חסר תקווה, עוד יבואו ימים טובים יותר. שופט, אבל לפני כן בן אדם".
1 צפייה בגלריה
yk14002114
yk14002114
(פרקליט המדינה עמית איסמן | צילום: דנה קופל)
להכשיר דירקטורים: נמשכת ההרשמה למחזור השני של הקורס להכשרת דירקטורים במחוז ירושלים מטעם קמפוס רשות התאגידים במשרד המשפטים. הקורס ללא עלות ומיועד למי שמתגורר במחוז ירושלים והסביבה ולתושבים המפונים מביתם המתגוררים בעת הזו בעיר. ההרשמה עד 21 ביולי. מספר המקומות מוגבל. הקורס ייפתח ב-3 בספטמבר ויכלול 12 מפגשים פרונטליים. בסופו תינתן תעודה של בוגר הקורס מטעם משרד המשפטים.
הקלות בבחינה: שר המשפטים, יריב לוין, חתם לאחרונה על תקנות הקובעות כי גם במועד בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין, ב-8 בספטמבר הקרוב, יינתנו הקלות לנבחנים המשרתים במילואים ולבני/בנות זוגם, לנבחנים המפונים מבתיהם, ולנבחנים שבן משפחתם מקרבה ראשונה נחטף, נרצח או נפל במתקפת הטרור או במהלך המלחמה. על פי התקנות, נבחנים אלה יוכלו לפצל את הבחינה ולבצע את חלקה במועד נוסף בדצמבר, או לבקש להיבחן עם תוספת זמן.