דיא סבע ערך אתמול הופעת בכורה מחודשת במכבי חיפה, וכצפוי היא לא עברה חלק מבחינת האוהדים הירוקים - לפחות חלקם - זכר לפוסט השנוי במחלוקת שפרסמה אשתו במהלך המלחמה.
זה קרה במהלך משחק אימון נגד הנבחרת האולימפית (1:2 לחיפה) שנערך ביבנה. סבע נכנס לשחק בתחילת המחצית השנייה וזכה לשריקות בוז מחלק מאוהדי חיפה, שהמשיכו בכך בכל פעם שהוא נגע בכדור. ראוי לציין כי אוהדים אחרים של הקבוצה ניסו להרגיע את שורקי הבוז. האוהדים המוחים גם הניפו שלט עם הכתובת "סבע לא רצוי במכבי", שהוסר אחרי מספר דקות לבקשת המשטרה.
1 צפייה בגלריה
yk14002296
yk14002296
(סבע | צילום: עוז מועלם)
המחאה כלפי סבע נובעת מפוסט שכתבה אשתו אחרי ה-7 באוקטובר, מה שבדיעבד הוביל לעזיבתו את המועדון לטובת האמירויות. הקיץ הוא חזר למועדון, ואתמול התרחש המפגש המחודש שלו עם אוהדי מכבי חיפה. האירוע מעלה את השאלה מה יקרה במהלך העונה, כאשר ביציעים יישבו אלפי אוהדים ירוקים ולא רק כמה עשרות כמו אתמול - ומה תהיה תגובת אוהדי הקבוצות היריבות.
במשחק עצמו חיפה גמלה לנבחרת האולימפית על התבוסה 5:1 במשחק האימון הראשון ביניהן. הנבחרת של גיא לוזון, שחסרה את דניאל פרץ ודור תורג'מן שסובלים מפציעות קלות, עלתה ליתרון מכדור חופשי של עידו שחר (7), אבל דין דוד (10) ופרנצדי פיירו (50) הפכו את התוצאה. הבלם אלכסנדר סירוטה ערך הופעת בכורה בירוק.

מבורדו לבית"ר ירושלים

חיזוק נוסף לבית"ר ירושלים: הבלם הצרפתי ז'אן מרסלן (24), ששיחק בעונה החולפת בבורדו מהליגה השנייה בצרפת, חתם על חוזה לשנתיים עם אופציה לשנה נוספת.
בתחילה הבלם לא רצה להגיע, אולם הוא שוחח עם צרפתים ששיחקו בישראל והסכים לחתום בבית"ר. בורדו ביקשה לקבל עבורו כסף, אבל אתמול סגרה עם בית"ר כי יעבור בכפוף להעברת אחוזי מכירה עתידיים. מדובר ברכש המרכזי של בית"ר בקיץ הנוכחי, והוא יהיה אחד המשתכרים הבכירים - 260 אלף יורו לעונה.
מרסלן נרכש על ידי מונאקו ב-2020 תמורת 10 מיליון יורו מאוקזר, אבל לא שיחק במדיה. הוא הושאל לסרקל ברוז' ולאחר מכן חתם כאמור בבורדו. (נדב צנציפר)

דיברתולומאו נשאר צהוב

מכבי ת"א האריכה בשנתיים נוספות את חוזהו של ג'ון דיברתולומאו (עד קיץ 2026), והגארד בן ה-33 יוכל להפוך לשחקן שמחזיק בתפקיד הקפטן יותר שנים ברצף מכל שחקן אחר בהיסטוריה של המועדון.
ובינתיים, לוח משחקי היורוליג פורסם אתמול, ומכבי ת"א תפתח את הופעותיה בבית מול וילרבאן ב-3 באוקטובר, הערב השני של ראש השנה. (אפרת עמורבן)