המעבר בתוך פחות מיממה מגמר היורו בקרירות של ברלין לחום והלחות של בלומפילד היה חד מדי, אבל זה היה בכל זאת קרב על התואר הראשון של העונה, האלופה מכבי ת"א מול מחזיקת גביע המדינה מכבי פ"ת, אותו ניצלו הצהובים לרשום את ה"וי" הראשון בעידן ז'רקו לאזטיץ'.
1 צפייה בגלריה
yk14002484
yk14002484
(בסגנון הנפה. שחקני מכבי ת"א עם גביע אלוף האלופים | צילומים: עוז מועלם)
המסר של לאזטיץ'. המאמן הסרבי, שגדל במחלקת הנוער של פרטיזן בלגרד ואימן בבאצ'קה טופולה, מועדון קטן גם במונחים סרביים, הגיע לאחד משני המועדונים הגדולים בישראל ופגש אמש חצי בלומפילד צבוע בצהוב. עדיין קשה לבחון את סגנון המשחק שלו, לנוכח החוסרים הרבים בסגל, אבל הייתה לו כבר אמירה אחת כפולה כשהשאיר בחוץ את יונתן כהן ויונס מלדה. הקבוצה שלו עוד צפויה לקבל את מילסון ושלושה זרים נוספים, את שגיב יחזקאל וחמשת שחקני הנבחרת האולימפית, ורק אז אפשר יהיה לאמוד את העוצמה של מכבי ת"א. דבר אחד אפשר להגיד: גם בסגל הזה, גם אמש, גבי קניקובסקי הוא השחקן החשוב ביותר של מכבי ת"א.
ועכשיו סטיאווה. מכבי ת"א אמורה הייתה להיראות שונה לגמרי כשנותר כשבוע למשחק הבאמת חשוב שלה ביולי, מוקדמות ליגת האלופות מול סטיאווה בוקרשט, וזה עוד לפני החלודה שצריך להסיר והכושר הגופני שצריך לשפר. חמשת שחקני הנבחרת האולימפית ישבו ביציע (דור תורג'מן, אלעד מדמון, עידו שחר, רוי רביבו ואושר דוידה) לקראת היציאה שלהם ביום שישי למשחקים בפריז, מילסון שהבריז ממחנה האימונים לא מוכן לפעילות ולאלופה הישראלית יש כרגע שני זרים פעילים בלבד: הנרי אדו שקיבל אתמול צ'אנס בהרכב והציג יכולת פושרת, וטייריס אסאנטה שנכנס כמחליף ולא יהיה פקטור מול הרומנים.
זהבי לא עוצר. חלפה שנה, ושום דבר לא השתנה. ערן זהבי, שיהיה בשבוע הבא בן 37, ממשיך להפציץ גם אחרי קיצוץ של 40 אחוז בשכר. אתמול הוא היה חתום על השער הראשון בתום דאבל-פס נהדר עם קניקובסקי והוכיח שוב שהוא איש של מספרים. בעונה שעברה הוא הוכתר למלך השערים של ליגת העל (בצוותא עם דין דוד) עם 20 כיבושים, וגם את העונה החדשה הוא פתח עם שער - ותואר, שולי ככל שיהיה.
והיה עוד מסר במשחק הזה, של שני שחקנים שחזרו למכבי ת"א מהשאלה. בעונה שעברה נדב נידם ומתן חוזז שיחקו יחד בהפועל ירושלים, ואמש שיתוף הפעולה ביניהם נמשך בתוספת הזמן עם בישול של נידם לחוזז בדרך ל-0:2.
רומן בהמשכים. זו לא רק הייתה בכורה של לאזטיץ', אלא גם של דן רומן שהעביר משחק ראשון כמאמן ראשי בבוגרים אחרי קריירה שכללה בעיקר אימון נוער ותפקידי עוזר מאמן. רק לפני חודש וחצי מכבי פ"ת, תחת רן קוז'וך, זכתה בגביע על חשבונה של הפועל באר-שבע, מה שסלל בסופו של דבר את דרכו של המאמן לנגב על חשבונו של אליניב ברדה. רומן תפס פיקוד במקומו, וגם במקרה שלו מוקדם עדיין לקבוע כיצד תיראה הקבוצה בעונה הקרובה. עידן טוקלומטי נמצא ברשימת ההמתנה של הנבחרת האולימפית, ובינתיים הגיעו רק שני שחקני חיזוק, הבלם פלאמן גלאבוב ועידן ורד שעלה מהספסל. בטוח שזה לא יספיק מול בראגה במוקדמות הליגה האירופית, אבל גם ככה זאת נראית משימה אבודה מראש. מכבי פ"ת אמורה לכוון לפלייאוף העליון, וכרגע גם זה נראה קשה להשגה.