כמדי שנה, אמזון החלה אתמול ביומיים של מבצעים לחברי מועדון הפריים שלה. מי שלא הספיק אתמול יוכל להשתתף גם היום במבצעי המכירות, ואף לקבל על חלק מהפריטים עם משלוח חינם עד הבית בישראל בקנייה מעל 49 דולר.
מועדון הנחות. איך עושים את זה? קודם כל נכנסים לאתרי אמזון השונים: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה ואפילו יפן. מצאתם מוצרים שמצאו חן בעיניכם והמחיר שלהם הוגן? הירשמו לפריים (מועדון הלקוחות המועדפים של אמזון) בעלות של 14.99 דולר לחודש או 139 דולר לשנה. אפשר להירשם, לדאוג לתזכורת ולבטל כעבור חודש, שכן אמזון נותנת למצטרפים חדשים חודש חינם. לא זכאים לחודש חינם כי כבר עוללתם את התעלול הזה? תבדקו מה בא לכם לקנות והאם גם אחרי תוספת של 14.99 דולר מדובר בעסקה משתלמת.
בדיקת המתחרים. רגע לפני שאתם קונים כדאי לבדוק גם בארץ וגם באתר המתחרה. בעלי אקספרס הרימו את הכפפה והשיקו במקביל לפריים דיי מבצעי הנחות עמוקים.
היסטוריית מחיר. בנוסף, עוד בדיקה ששווה לעשות היא שהמחיר לא עלה לפני המבצע. זה טריק ידוע ובאתרים כמו Keepa שמנטרים מחירי מוצרים באמזון, ניתן לראות את ההיסטוריה של המחיר. אבל גם אם המחיר עלה: ייתכן שבכל זאת משתלם לקנות כעת, למשל אם אתם מאוד זקוקים למוצר או אם מחירו נמוך משמעותית ממחירי ישראל.
תשלום מע"מ. כדי לחסוך תשלום מע"מ: קנו עד 75 דולר בכל קנייה (כ-271 שקל).
עמלת המרה. כדי לחסוך עמלות המרה של אמזון החליפו בקופה את צורת התשלום לדולר אמריקאי. זה לא יוריד מכם את עמלת ההמרה של חברת האשראי, לכן מומלץ לרכוש באמזון עם כרטיס אשראי שמעניק עמלת המרה נמוכה של 1% ומטה, או בכרטיס אשראי שמחובר לחשבון מט"ח.
להוסיף מע"מ. מי שרוכש ביותר מ-75 דולר – למשל במקרים של מקלדות למחשב, אוזניות, לפטופים, נעליים ועוד, צריך להוסיף לחשבון הכללי גם 17% מע"מ.
קופון ירוק. חפשו את סמל הקופונים הירוק (לדוגמה: Save 20%) ולחצו עליו.
משלוח לארץ. המוצר לא נשלח לארץ? נסו אתרים כמו DealTas או Red Box שמציעים משלוח לכתובת בארה"ב, וממנה החבילה תישלח אליכם ארצה בתמורה לעמלה. ברוב המקרים זה עדיין יותר זול מאשר לקנות בישראל.
משלוח חינם לישראל? יש לא מעט מוצרים שנשלחים חינם בקנייה מעל 49 דולר. אפשר לחפש חיפוש חופשי באמזון, אבל עדיף להשתמש במקביל במנוע החיפוש של קבוצת AliBuy, שמאפשר חיפוש של מוצרים במשלוח חינם לארץ בלבד. יש לו לפעמים פספוסים אך לרוב הוא לא מאכזב (ali-buy.com/amazon-search)
המלצות למבצעים שווים:
רמקול מרשל - בקבוצת "רעות תקני לי" ממליצים על רמקול מרשל בלוטות' רטרו, שנמכר כעת באמזון ספרד בכ-200 יורו במקום ב-330 יורו. (1,185 שקל כולל מסים, לעומת כ-2,000 שקל בישראל).
מייבש שיער - בקבוצת I Need It בטלגרם ובפייסבוק ממליצים על סטיילר ומייבש שיער של רבלון, דגם משופר עם מספר ראשים ב-68 יורו (כ-269 שקל) באמזון איטליה.
חותך ירקות - מוצר למטבח שנמכר כרגע בזול (יחסית למותג) הוא ג'וזף ג'וזף חותך ירקות 1 ב-4 שאפשר למצוא לו חיקויים זולים יותר בעלי אקספרס. נמכר כעת ב-35 דולר במקום ב-40 דולר (127 שקל). הנחה של 12% ומשלוח חינם. בארץ מצאנו אותו ב-240 שקל.
מקלדת גיימינג SteelSeries Apex Pro Mini ב-135 דולר במקום 180 דולר (592 שקל כולל מע"מ). בארץ היא נמכרת ב-1,249 שקל (קרביץ).
אוזניות ספורט אלחוטיות של אנקר נמכרות בעלי אקספרס ב-195 שקל לפני הנחות קופונים. בארץ הן נמכרות ב-449 שקל.
אוזניות Bowie M2S של בסוס נמכרות כרגע בעלי אקספרס ב-78-187 שקל. בארץ מחירן נע בין 229-300 שקל.
• הנה כמה רעיונות לקניות באמזון ארה"ב: אם אתם הורים לילדות אולי קניתן להן בארץ Bitzee ביוקר. באמזון זול יותר: אמנן ביטסי מג'יקל התכלת (עם 20 דמויות) שנשלח עד לאחרונה לארץ במשלוח חינם ובמחיר של 90 שקל בלבד (לעומת 200-170 שקל בארץ) נחסם כרגע למשלוח חינם לארץ, אבל ביסטי הרגיל הסגול (עם 15 דמויות) נשלח גם נשלח במחיר של 27.42 דולר לעומת 29.99 דולר – כ-99 שקל בלבד.
תמצאו גם תיקי נשיאה לביטסי במשלוח חינם לארץ בקנייה מ-49 דולר ומעלה במבצעים: החל מ-10.79 דולר ועד 19 דולר בצבעי ורוד, תכלת, טורקיז וסגול ויש אפילו תיק פשוט (ללא נשיאה ולל כיסוי סיליקון) נמכר ב-5.99 דולרים ואפשר להוסיף לו קופון של 20%.
תיקי גב של אנדרארמור בגודל שמתאים למבוגרים ולילדים ב-26.25 דולר.