למרות סקרים שממשיכים להצביע על כך שסיכוייו של הנשיא ג'ו ביידן לנצח בבחירות נמוכים מאוד עד קלושים, ולמרות הדיבור בתקשורת ובשורות המפלגה כי עליו לפרוש, דווקא מתכוונים ראשי המפלגה הדמוקרטית לסגור מעשית את הוויכוח הפנימי ולמנות את ביידן טכנית הרבה לפני הוועידה ב-19 באוגוסט.
התוכנית של ארגון העל של המפלגה, ה-DNC, היא לנהל הצבעה אלקטרונית של כל הצירים בין 29 ביולי ל-5 באוגוסט. ברגע שביידן יקבל קולות מרוב של כמעט 4,000 הנציגים, יהיה למעשה בלתי אפשרי להדיח אותו. זה אומר שביידן צריך להחזיק מעמד בערך עוד שבועיים בלי קטסטרופות. "אנחנו מצפים למנות את ג'ו ביידן באמצעות מפקד וירטואלי ולחגוג בשיקגו באוגוסט, עם 99 אחוז מהנציגים שתומכים בכרטיס של ביידן-האריס", אמר יו"ר ה-DNC, ג‘יימי הריסון, ל"אקסיוס". ביידן הבהיר שלשום שוב בראיון ל-NBC כי אין לו שום כוונה לפרוש והתחייב להופיע לעימות הבא נגד טראמפ ב-10 בספטמבר.
1 צפייה בגלריה
yk14003409
yk14003409
(רק 33 אחוז מהמצביעים הדמוקרטים מרוצים. ביידן | צילום: MICHAEL REYNOLDS, אי־פי־איי)
במקביל, מאחורי הקלעים הדמוקרטים יודעים כי הם צועדים בעיניים פתוחות לתהום. סקר של חברת YouGov הראה אתמול כי ביידן מפגר אחרי טראמפ בכל המדינות המתנדנדות, בניגוד מדהים לדמוקרטים שרצים לסנאט במדינות האלה ומובילים על יריביהם הרפובליקנים בהפרש גדול. סקר של NBC העלה כי רק 33 אחוז מהמצביעים הדמוקרטים מרוצים ממועמד המפלגה שלהם.
הסוקר הדמוקרטי, סטן גרינברג, שהיה הסוקר של ביל קלינטון ונחשב לדמות מכובדת מאוד במפלגה, שלח בשבוע החולף תזכירים חוזרים ונשנים המביעים את דעתו כי ביידן בדרך להפסיד בבחירות - ובאופן שיגרום נזק עמוק למועמדים דמוקרטיים אחרים. "תאבדו הכל" תיאר מקור דמוקרטי ל-CNN את השורה התחתונה בתזכירים של גרינברג.