בתחילת השבוע הבא ראש הממשלה בנימין נתניהו יטוס לראשונה במטוס "כנף ציון", בואינג 767 - אבל כבר אתמול עשה מטוס ראש הממשלה טיסה טרנס-אטלנטית ראשונה, לאותו יעד ולאותה תכלית.
המטוס המריא מנבטים עם חלק מהציוד והצוות שנדרשים לביקור ראש הממשלה בארצות-הברית, שם ינאם בקונגרס וייפגש עם הנשיא ג'ו ביידן. הפיצול החריג של הטיסה לשניים, שיעלה ככל הנראה מאות אלפי דולרים, נובע בעיקר מבעיות משקל. בהליך חירום בוצע בשבוע שעבר הליך הרישוי והרישום מול חברת בואינג, שאיפשר את הגדלת מספר הנוסעים במטוס מ-60 ל-80 - אבל זה בא על חשבון הציוד, שנדרש להישלח מוקדם יותר.
משרד רה"מ העביר לתעשייה האווירית מיליון דולר עוד לפני המלחמה כדי לשלם לבואינג את האגרה, אך לדברי גורמים שמעורים בנושא בגלל המלחמה התעשייה האווירית לא העבירה את הכסף לבואינג – וננזפה על ידי לשכת ראש הממשלה. לאחר שהוחלט להשתמש במטוס התברר שבלי האישור הזה הוא יכול להטיס רק 60 נוסעים, ולכן בוצע הליך החירום שמאפשר את הגדלת מספר הנוסעים, כך שבין היתר גם קרובי חטופים יוכלו להצטרף לטיסה לארצות-הברית.
בפברואר האחרון ערך "כנף ציון" טיסה מבצעית ראשונה לחו"ל, לאתונה, אחרי שהיה אמור לבצע אותה בנובמבר אשתקד - לוועידת האקלים בדובאי, אך בסופו של דבר בוטלה נסיעתו של נתניהו לאירוע בגלל המלחמה.
"כנף ציון" נחת לראשונה בישראל ביולי 2016 ומאז עבר תהליך ארוך של שדרוג, שיפוץ, התאמה וגם לא מעט מאבקים על ההחלטה האם הוא ימריא או לא. מדובר במטוס מסוג בואינג 767 כבן 20 שנה, המכיל 120 מושבים - אבל בינתיים הוא יכול להטיס רק 80, וגם זאת בעקבות האישור החריג.