יום לאחר שנבחרת ספרד עברה ברחובות מדריד עם גביע היורו, בירת ספרד הרימה חגיגה נוספת: בלי מסכה, ומול 80 אלף אוהדים מוטרפים שמילאו את אצטדיון ברנבאו, קיליאן אמבאפה הוצג רשמית בריאל מדריד.
הזיכרונות הרעים מהיורו החלש, שהסתיים עם אף שבור (ריאל טרם החליטה אם יעבור ניתוח) והדחה בחצי הגמר, לא ניכרו על אמבאפה המאושר, שחתם לחמש שנים אצל אלופת אירופה. "ביליתי אינספור לילות בחלומות על ריאל", אמר החלוץ הצרפתי, שיצטרף לאימונים ב-6 באוגוסט, "זה יותר טוב ממה שחשבתי. הגורל שלי היה לשחק כאן. עוד לא שיחקתי במדי הקבוצה פעם אחת, והקהל כבר נותן לי את כל האהבה".
1 צפייה בגלריה
yk14003997
yk14003997
(חלום בלבן. אמבאפה כבר מלך מדריד | צילום: Juan Medina, רויטרס)

פרק חדש באנגליה

אחרי שמונה שנים בתפקיד, בהן הוביל את נבחרת אנגליה פעמיים לגמר היורו והגיע גם לחצי גמר המונדיאל, ובסיומו של טורניר סוחט רגשית במהלכו ספג ביקורות – המאמן בן ה-53 גארת' סאות'גייט הודיע אתמול על עזיבת התפקיד. "הגיע הזמן לשינוי ולפרק חדש", אמר סאות'גייט. "זה היה כבוד גדול בחיי לשחק בנבחרת ולאמן אותה".
במהלך אליפות אירופה, סאות'גייט דיבר בכנות על התחושות הקשות שהביאו הביקורות. בעוד במחנה הנבחרת התמקדו בתוצאות, שהביאו את הנבחרת עד למשחק המכריע מול ספרד, בכל העולם אנגליה הושמצה בגלל הסגנון ההגנתי והאפור, ובניגוד לטורנירים קודמים, הפעם גם בממלכה עצמה שינו את הטון ובאו בטענות לסאות'גייט. מנג'ר ניוקאסל המוערך, אדי האו, מועמד להחליפו.

מסיבה בלי מסי

נבחרת ארגנטינה ערכה אתמול בבואנוס-איירס את חגיגות הזכייה בקופה אמריקה, כשהשחקנים התקבלו במופע זיקוקים והרחובות התמלאו באוהדים, אבל לאו מסי שנשאר במיאמי כדי לעבור טיפולים בפציעה בקרסול לא היה חלק מהמסיבה. בארגנטינה המשיכו את הקו של נבחרות אחרות במהלך הטורניר, וטענו כי משטח הדשא הגרוע היה אשם בפציעה.
מסי הרגיע את מעריציו בהודעה שפירסם: "אני רוצה להודות לכולם על הברכות והאיחולים. אני בסדר, תודה לאל, ואני מקווה שאחזור בקרוב למגרש כדי לעשות את מה שאני הכי אוהב. אני מאושר, מאושר מאוד, במיוחד בגלל שהשגנו את המטרה ואנחל די מריה פרש מהנבחרת עם גביע נוסף".

בכר: "סבע חלק ממכבי חיפה"

מכבי חיפה תקיים בשבת הקרובה את משחקה הרשמי הראשון לעונה הקרובה, כשתתמודד עם הפועל באר-שבע במפגש האירופיות. עוד לפני כן ערכה אתמול הקבוצה את מסיבת העיתונאים המסורתית, שבה דיבר לראשונה המאמן החדש-ישן, ברק בכר.
אחד הנושאים הבוערים סביב הקבוצה לאחרונה הוא המחאה של חלק מהאוהדים נגד דיא סבע. "חיפה דוגלת בדו-קיום – ערבים, יהודים, נוצרים, דרוזים, צ'רקסים, תמיד שיחקו פה יחד", אמר בכר ותמך בחלוץ: "זה מועדון של אנשים שמסוגלים להכיל מורכבויות. יכול להיות שנעשו טעויות. הוא התנצל. הוא חלק ממכבי חיפה".
על החזרה שלו למועדון אותו הוביל לשלוש אליפויות: "מרגיש שמעולם לא עזבתי, התגעגעתי. חזרתי רעב. אני רואה את הרעב הזה גם אצל יענקל'ה שחר, ואצל גל אלברמן שעובד לצידי. אני שומע קשקושים על סכסוכים בינינו – היחסים מצוינים ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא". (נדב צנציפר)