יממה לאחר ההפסד לספרד בגמר היורו, גארת' סאות'גייט מימש את התקוות של לא מעט אוהדים אנגלים והודיע על פרידה מנבחרת שלושת האריות. עם סאות'גייט על הקווים הגיעה אנגליה פעמיים תוך שלוש שנים לגמר היורו, וגם לחצי גמר גביע העולם 2018. אלה הישגים מעולים על הנייר, אבל היכולת אף פעם לא באמת הייתה מרשימה, בעיקר בהתחשב במספר העצום של כוכבי העל שיש בנבחרת הנוכחית, פשוט כי סאות'גייט לא מספיק טוב מבחינה טקטית.
כעת ההתאחדות האנגלית צריכה למנות מאמן חדש, לראשונה מאז 2026, ולפי הדיווחים המועמד המוביל הוא אדי האו מניוקאסל, שהוא מאמן נהדר, אם כי לא ממש מוכח. אבל האו הוא אנגלי, ולכן הוא לא מי שהנבחרת צריכה. היא צריכה מאמן ספרדי ראשון בתולדותיה. אם אתה לא יכול לנצח אותם, תצרף אותם אליך. ספרד היא הבית האמיתי של הכדורגל בשני העשורים האחרונים, ולא רק בגלל ההצלחה של הנבחרת והקבוצות.
את אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי מאמן פפ גווארדיולה, את סגניתה ארסנל מוביל תלמידו מיקל ארטטה, ובסך הכל אצל רבע מקבוצות הפרמייר-ליג בעונה הבאה יעמוד מאמן ספרדי על הקווים. השחקנים האנגלים המובילים רגילים לסגנון משחק התקפי שמבוסס בעיקר על החזקת כדור, זה ששודרג על ידי פפ.
אנגליה היא מולדת הכדורגל, אבל היא לא הביאה לענף שום בשורה חדשה בעידן המודרני שלו. יש לה את הליגה הטובה בעולם, ובפער, וכעת גם לנבחרת יש את הסגל החזק בתבל, אבל זה בעיקר בזכות אנשי מקצוע זרים שלימדו את השחקנים. כדי לנצל את הדור האדיר שלה ולזכות סוף-סוף בתואר ראשון מאז המונדיאל הביתי ב-1966, היא צריכה מאמן שיהפוך אותה לנבחרת יוזמת, ששולטת בקצב, שמשחקת חכם, ובעיקר התקפי. ואם בהתאחדות לא רוצים מאמן ספרדי מאיזושהי סיבה, אפשר גם גרמני.