מחיר החיים בארץ הזו: הלוחמים שנפלו במלחמת חרבות ברזל הותירו אחריהם משפחות שלעולם לא יהיו עוד שלמות - ומשפחות שלעולם כבר לא יקומו.
רס"מ במיל' סרגיי גונטמכר ז"ל (37) מרמת-גן נהרג באסון קריסת המבנים בדרום רצועת עזה ב-22 בינואר. גונטמכר לחם בגדוד 8208, חטיבה 261, ולצידו נפלו עוד 20 מחבריו לנשק. הוא היה נשוי למרינה, אהובתו, שאותה הכיר בקורס "נתיב" כששניהם היו בשירות סדיר. "היינו חברים חודש או חודשיים, ואז התחלנו לצאת", מספרת מרינה. "הוא היה כל כך מצחיק וגם כל כך חכם, הכל ביחד היה פשוט וואו". גונטמכר הותיר אחריו שני ילדים - רוי, והתינוקת טל. "כשנולדו הילדים הוא הפך לסופר-אבא", מספרת מרינה. "הוא עצמו גדל בלי אבא - אבא שלו נהרג כשהוא היה בן 7, והיה לו כל כך חשוב לתת לילדים את המקסימום האפשרי, ויותר. לתת את מה שהיה חסר לו - אם זה במשחקים, בצחוקים, בסבלנות האינסופית שלו. המבט הזה, כשהוא היה מסתכל עליהם פשוט לא יוצא מהראש”.
2 צפייה בגלריה
yk14004003
yk14004003
(רס"מ במיל' סרגיי גונטמכר עם משפחתו)
רס"ר במיל' סרגיי שמרקין ז"ל (32) מקריית-שמונה, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, ב-10 בנובמבר. הוא לחם בגדוד 697 שבחטיבה 551, ונהרג בפיר ממולכד לצד ארבעה לוחמים. על אף פינויה של קריית-שמונה, מאות הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה. בת זוגו, מאיה אלבז, דיברה על תוכניותיהם להתחתן. "היה לי ברור שתחזור ואנחנו מתחתנים, דיברנו על הילדים שיהיו לנו", היא ספדה לו. "היו לנו הרבה חלומות והם נגוזו. בשבת של 7 באוקטובר לא רציתי שתלך, אבל אתה תמיד שמת את הצרכים של האחר לפניך. אתה לא מבין בכמה אנשים נגעת, כמה מעריצים אותך".
אתמול הודפסה כתבה המספרת על זוג אלמנות - מרינה ומוריה - הנתמכות אחת בשנייה. בפרסום אירעה טעות, ובמקום שמו ותמונתו של בן זוגה של מרינה, סרגיי גונטמכר ז"ל, הופיעו שמו ותמונתו של סרגיי שמרקין ז"ל. אנו מתנצלים על כך.
2 צפייה בגלריה
yk14003885
yk14003885
רס"ר במיל' סרגיי שמרקין ז"ל