ישראל נערכת להקמת בית חולים זמני לטיפול בילדים פלסטינים מעזה. חיל הרפואה הנחה אתמול את משרד הבריאות וגורמים רלוונטיים במערכת הבריאות להיערך להקמת מתקן רפואי שיוקם בשטח ישראל, ויטפל בילדים מהרצועה המתמודדים עם מחלות כרוניות ובכללן סרטן וסוכרת ופגיעות אורתופדיות.
גורמים שמעורים בפרטים מעריכים כי המהלך עשוי להיות חלק מההבנות בהסכם עתידי לשחרור חטופים או לצורך קבלת לגיטימציה בינלאומית ברקע חשש מהכרעות בית הדין בהאג. בימים האחרונים התקיימו דיונים בנושא בין חיל הרפואה לבכירים במערכת הבריאות.
"מדובר בשלב הראשון במתקן שיקלוט כמה עשרות ילדים", אמר גורם שמעורה בנושא, "הרופאים שיעבדו בבית החולים יהיו ישראלים. הכוונה היא להקים נקודת מעבר בדרך להוצאת הילדים לטיפול במדינה שלישית כמו איחוד האמירויות. כוח האדם יבוא מבתי החולים והנקודה תוקם בשטח ישראל".
יש לציין כי בדומה לשדה תימן, שמצבת כוח האדם שלו נשענת באופן כמעט בלעדי על רופאים ממערכת הרפואה האזרחית, גם בנקודה לילדים פלסטינים יפעלו, כאמור, בעיקר רופאים ישראלים. ייתכן שחלק מהילדים שיטופלו יהיו כאלו שנפצעו כתוצאה מתקיפות צה"ל.
בשלב זה עוד לא ברור כיצד יובאו הילדים הפלסטינים לנקודה הישראלית. ייתכן שהמהלך ייעשה באמצעות סיוע של ארגון בינלאומי. הקמת הנקודה תתבצע ברקע הסגירה של מעבר רפיח, עובדה שמונעת כמעט לחלוטין את היציאה לטיפול רפואי במצרים.