טקס האזכרה השנתי העשירי לחללי צוק איתן, שהתקיים אתמול בהר הרצל בירושלים, לא עבר בשקט. במהלך נאומו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, אב שכול מחה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - וצעק לעברו: "אתה אשם".
במהלך נאומו של הנשיא צעק מהקהל שחר יאורי, אביו של סמ"ר עמית יאורי שנפל במבצע צוק איתן, לעבר נתניהו: "אתה אשם, אתה אחראי לכל החללים ופוגע בהם. 1,800 הרוגים, 120 חטופים, והבן שלך מטנף על חיילי צה"ל". חלק מהנוכחים בטקס מחאו לו כפיים וקראו "שכל העולם ישמע מי אשם", וחלק קראו לו להפסיק. הרצוג קטע את נאומו כמה פעמים, אמר לשחורי כי הוא "עושה עוול להורים אחרים" - וירד מהבמה באמצע הנאום כדי לשוחח עימו. לאחר מכן חזר לנאום.
אחרי הרצוג עלה לנאום ראש הממשלה, ובמהלך נאומו אחיו של סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת על ידי חמאס בעזה מאז מבצע צוק איתן, יצא מהאולם תוך שהוא קורא "קשקשן". בנאומו אמר נתניהו כי "חמאס בלחץ גובר כי אנחנו פוגעים בו, מסכלים את מפקדיו הבכירים ומחסלים אלפי מחבלים. הוא בלחץ כי אנו עומדים איתן על דרישותינו הצודקות - כדי להשיב הביתה החטופים. נגביר את הלחץ ונחזיר את כולם - חטופי 7 באוקטובר, את אורון שאול והדר גולדין. אני מוסיף ליעדי הניצחון את השבת תושבי הדרום והצפון לבתיהם".
בני משפחתו של גולדין הפגינו במהלך הטקס ברחבת הכניסה החיצונית להר הרצל. "אנחנו בנקודת הכרעה היסטורית, בין פסע מניצחון לפסע מכישלון", אמרה האם, לאה גולדין. "אי-השבת ילדינו אינה באה בחשבון. מחזירים את כולם ועכשיו!" אביו של הדר, שמחה גולדין, אמר לפני הטקס: "עד שלא מביאים את הדר אנחנו לא יכולים להיכנס לטקס. מה שהתחיל בצוק איתן המשיך בשמחת תורה - והוא ממשיך עד היום".