פארסת מינוי הפרויקטור לסיוע לצפון: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתקשה להשלים את הליך מינויו של אלוף (במיל') אליעזר (צ'ייני) מרום, שאותו ביקש להעמיד בראש "מינהלת הצפון", להובלת החלטות הממשלה לסיוע מיידי ודחוף לעשרות אלפי תושבי היישובים העקורים ולהיגוי תוכניות רב-שנתיות לשיקום האזור.
בנאומו אתמול בכנסת האשים נתניהו את אנשי מערך היועץ המשפטי לממשלה, שמעכבים את אישור המינוי, בשל חשש לניגוד עניינים, על רקע מעורבותם של נתניהו ושל צ'ייני בחקירת "פרשת הצוללות".
"שבוע אחר שבוע אחר שבוע, זו טענה חוזרת ונשנית חדשות לבקרים שפתאום צ'ייני, אלוף בישראל, מוערך על ידי כולם והתקבל בהתלהבות על ידי כל ראשי היישובים בצפון – ופתאום שאלה אם מותר למנות אותו", האשים נתניהו וטען: "בטח שמותר וצריך. חבל על הזמן". נתניהו טען גם שעל אף טענות אגף התקציבים מלפני כשבועיים, שלפיהן לא הועבר אפילו שקל אחד מתוכנית הסיוע המיידית לצפון, "שמנו מיליארדים לצפון".
אתמול, על אף שטרם קיבל רשמית את המינוי, נפגש אלוף (במיל') מרום לפגישת עבודה ראשונה עם כמה מראשי הרשויות בצפון, בהם גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון; בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון; ויו"ר פורום קו העימות וראש מועצת מטה אשר, משה דוידוביץ. הוא שמע מהם סקירה על מצב המפונים, המלחמה, הנושאים האזרחיים הקשורים לפתיחת שנת הלימודים הקרובה ועוד.
דוידוביץ מחה על העיכוב במינוי ואמר: "הממשלה ישנה בעמידה ולא מבינה את מה שמתחולל כאן תחת כטב"מים ורקטות".