ביום חמישי הבא, 25 ביולי, תצא לדרך רפורמת החשמל. כך הודיע אתמול שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן. על פי הרפורמה, כל צרכן יוכל לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל ולקבל מהנחה של 5% עד 20% מתעריף החשמל.
המהלך צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל.
עד היום רק צרכנים בעלי מונה חכם יכלו לעבור למספק חשמל פרטי. לפי הרפורמה יתאפשר שיוך צרכנים למספקים גם ללא מונה חכם, וכך יוכל כל משק בית להתקשר עם אחת משמונה החברות המספקות חשמל באופן פרטי, גם טרם התקנת מונה חכם בביתו. אם הצרכן יעשה זאת עד 25 ביולי הוא יעבור כבר ב-1 בספטמבר, ואם אחרי 25 ביולי הוא יעבור ב-1 באוקטובר.
השר כהן: "זו הרפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז רפורמת הסלולר. אנחנו פותחים את משק החשמל לתחרות ומחזירים לאזרחים לפחות 2 מיליארד שקל". יו"ר רשות החשמל, אמיר שביט: "כחלק מהרפורמה לשילוב מונים בסיסיים בתחרות, הוחלט שהחל מינואר 2025 זמן המעבר למספק חדש יתקצר".
מנכ"ל נגה, שאול גולדשטיין: "בנוסף לחיסכון שנתי של מאות שקלים ויותר לכל משפחה ייווצר חיסכון עקיף למשק על ידי התאמת עקומת הצריכה למשק הביתי לעקומת הייצור של אנרגיות מתחדשות".
מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר: "מדובר בתחרות אמיתית שתביא להוזלת מחירים ואנחנו תומכים בה כחלק מראיית עולם, כאשר רק טובת הציבור במדינת ישראל לנגד עיניה".