משרד התקשורת מתכוון להטיל קנסות בסך כולל של כ-3 מיליון שקל על 7 חברות תקשורת בשל חריגה משמעותית בזמני המענה לצרכנים במוקדי שירות הכוללים מענה אנושי.
מדובר בחברות פלאפון, בזק בינלאומי, אקספון 018, וויקום, יס, פלאפון ורמי לוי. הקנסות יוטלו כחלק מהפעילות השוטפת של מינהל הפיקוח במשרד, שבדק בארבע תקופות שונות את זמני המענה במוקדים הטלפוניים של החברות. בהוראות האסדרה בנושא נקבעו מדדים מוגדרים לזמני מענה אנושיים בשלושה מוקדים טלפוניים: מוקד תיקון תקלות, מוקד סיום התקשרות ומוקד בירור חשבונות.
בעקבות החריגות שנמצאו בחברות הללו הוחלט על הטלת הקנסות אחרי שימוע. הן יוכלו להציג את טענותיהן בנושא בתוך פרק זמן מוגבל. לחברות נוספות, שבהן התגלו חריגות בהיקף קטן יותר, נשלחו מכתבי התראה.
לדברי מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד ענבל משש, "מצופה מהחברות לפעול לשיפור השירות שניתן לצרכנים ולקיצור זמני ההמתנה. נמשיך לפעול בנחישות להבטחת רמת שירות גבוהה לציבור הצרכנים בענף".