תושבי שכונת גליל ים בהרצליה, שם מתגוררת סיגל יאנה איצקוביץ' (33), האם החשודה כי רצחה באכזריות את בנה בן השש ליאם, היו אתמול בהלם. השכנים סיפרו כי המשפחה הייתה נורמטיבית. "הם אנשים טובים מאוד", אמרה אחת השכנות. "לא ברור מה קרה כאן, זו ממש טרגדיה. הוא היה ילד מתוק. יש כאן מקרה פסיכוטי, לא יכול להיות אחרת". השכנה סיפרה כי האם הייתה מסורה מאוד לבנה. "זו אמא שמאוהבת בילד שלה. נשבר הלב".
בית משפט השלום בתל-אביב האריך אתמול את מעצרה של סיגל איצקוביץ’ בתשעה ימים. האם החשודה לא נכחה באולם במהלך הדיון, וגורם המעורב בפרשה אמר כי "החשודה לא מתקשרת ואי-אפשר לתקשר איתה". השופטת רוית פלג בר-דיין נענתה לבקשת הצדדים לשלוח אותה לבדיקת הפסיכיאטר המחוזי.
1 צפייה בגלריה
yk14005404
yk14005404
(“נשבר הלב”. סיגל איצקוביץ’ והבן ליאם ז”ל)
נציג המשטרה פירט בדיון את המסע הקטלני: "החשודה רצחה את בנה והכלב שלה ולאחר מכן הגיעה לקניון שבעת הכוכבים, ניסתה לפגוע בעוברי אורח ולבסוף הגיעה למאבטח וניסתה לרצוח אותו באמצעות כלי מסוכן". הנציג ציין כי החשודה עדיין לא נחקרה אך מהעדויות עולה כי ביצעה את המעשים בכוונה.
עוד ביקשה המשטרה לקחת דגימות שתן ודם מהאם החשודה ולהעבירן למעבדה לטוקסיקולוגיה, בשל החשד לשימוש בחומרים מסוכנים.
עו"ד בנימין מלכא, שמייצג את החשודה, אמר לפני הדיון כי "בשלב הזה רב הנסתר על הגלוי. כמובן שמצבה הנפשי הוא כיוון שנבדק - ורצוי שייבדק".
אתמול, בשכונת גליל ים, תיאר אחד השכנים את השתלשלות האירועים. "אף אחד מהשכנים לא שמע כלום. לא היו צעקות. באזור השעה 7 בערב אחת השכנות דיווחה שתקפו אותה, אבל לא הבנו מה בדיוק קרה, רק ראינו כתמי דם בלובי. ואז הסבתא נכנסה לבית וראתה את הזוועה והגיעו מלא ניידות. הסבתא מגיעה לא מעט לבקר את הנכד, זו נראית משפחה רגילה לגמרי".
על הדיווחים על אירועי אלימות קודמים בביתה של איצקוביץ' אמר השכן: "היו צעקות מהבית והזעיקו משטרה ולא יודע מה יצא מזה. היא אישה מקסימה, כל האירוע לא מובן".
אתמול התברר כי איצקוביץ’ גרה במודיעין ב-2019 עם הוריה ובנה התינוק. היה מקרה בודד של אלימות פיזית בינה לבין בן זוגה, ועקב היותה חד-הורית היה לה קשר לאגף לשירותים חברתיים בעירייה. באותה שנה עברה לדימונה, ואז להרצליה. למשטרה נמסרו בעבר דיווחים משכנים על מספר אירועי אלימות בין החשודה ובן זוגה, אך לא הוגשו תלונות למשטרה.

הרצח המזוויע, שלב אחר שלב

18:38: האם החשודה יוצאת מביתה וצועדת, שותתת דם, לקניון שבעת הכוכבים בהרצליה.
18:42: האם מנופפת בגרזן ולפי המשטרה, מנסה לרצוח עוברי אורח.
18:46: האם מגיע לקניון ותוקפת את המאבטח עם הגרזן.
19:00: המשטרה עוצרת את האם, המאבטח נפצע באורח קל.
20:44: אמה של החשודה מגיעה לבית המשפחה אחרי שהאב פנה אליה - ומגלה את הזוועה.
20:45: הסבתא מעדכנת את המשטרה, שמודיעה כי הילד אותר עם סימני אלימות בדירה.