בעוד בכירי הרבנים החרדים קוראים לתלמידי הישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס, אם יגיע אליהם צו ראשון מהצבא בשבוע הבא ‑ הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לשעבר, אף הגדיל לעשות וקרא לקרוע את צווי הגיוס ‑ יש כאלה ששוקלים כן להגיע לצו הראשון בלשכות הגיוס.
נראה כי מי שבשלב זה לא מצטרף לקריאה הגורפת שלא להגיע ללשכות הגיוס הם שלושת האדמו"רים מהחסידויות הגדולות ביותר בישראל: האדמו"ר מגור, רבי יעקב אלתר; האדמו"ר מוויז'ניץ, הרב ישראל הגר והרב ישכר דב רוקח, האדמו"ר מבעלז. מדובר בחסידיויות הגדולות וכן שלושת הגורמים החזקים באגודת ישראל, הזרם החסידי במפלגת יהדות התורה.
בוועד הישיבות נפגשו לאחרונה עם כלל הרבנים המשפיעים בחברה החרדית, וכאמור ממרבית הגורמים שמעו עמדה דומה, אך בסביבת שלושת האדמו"רים מספרים כי הם לא יישרו קו עם דברי הרבנים האחרים. הם החליטו שלא לצאת באמירות גורפות נגד המדינה ומערכת הביטחון, אלא להורות לתלמידיהם שמי שקיבל את הצו בשלב זה - כן יגיע לצו הראשון בלשכת הגיוס.
בחסידות גור מסבירים את החלטת האדמו"ר, ואומרים כי החלטה לעומתית עלולה ליצור מתחים מול מערכת הביטחון, שמאוחר יותר יהיה קשה יותר לגשר עליהם, לכן כדי לא לתת למדינה סיבה "להתנגח" בציבור החרדי - יש להמשיך בקו שהיה עד היום, לפיו חרדים הגיעו ללשכת הגיוס לרישום הראשוני - אך בסופו של דבר הם לא התגייסו.
בחסידויות מציעים כרגע שלא להיכנס לעימות עם הצבא ולהגיע לצו הראשון בלבד, ובשלבים מאוחרים יותר למנוע גיוס של מי שלא ירצה להתגייס.
גורם באגודת ישראל אומר כי ההוראה ללכת לצו הראשון היא בשלב זה הוראת שעה, כדי להבין את המצב עם שליחת הצווים הראשונים, והבנה אם מדובר בהתייצבות לגיוס מלא או רק רישום, כפי שהיה עד היום, כדי לבחון אפשרות של פטור בעתיד.
לעומת זאת, בראשית השבוע התבטא האדמו"ר מצאנז, הרב צבי אלימלך הלברשטאם והתיישר דווקא עם עמדת הרבנים הליטאיים. בנאום שנשא בפני אלפי חסידיו אמר כי ראשי המדינה "מביעים חמלה לגויים, לרוצחים ולבעלי חיים, ומאידך נלחמים בכוח ומצירים בכל עת את צעדיהם של לומדי התורה". בראיון שהעניק לפודקאסט של YNET, “120 ואחת”, התייחס שר הרווחה, יעקב מרגי מש”ס, לאמירות הרבנים: “ הרבנים יושבים בכנסת? הם המחוקק? הם מדברים מתוך השקפה תורנית ותפיסה רוחנית. אתה יודעים מה ההנחיות שאנו מקבלים מהרבנים? אני לא אומר שהן הפוכות, אבל אף אחד לא יודע מהן”.