קרובות חטופים קראו אתמול לנועה ארגמני לא לשתף פעולה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר הפרסום ב”ידיעות אחרונות” שלפיו היא ואביה יעקב יטוסו איתו לביקורו הקרוב בוושינגטון. "נועה אהובה", פנתה אליה ד"ר מעיין שרמן שגופת בנה רון ז"ל נחטפה לרצועה ומאז הוחזרה, "הוא מנצל אותך. אחרים ישלמו על זה בחייהם. אל תטוסי איתו כ'קישוט'".
יפעת קלדרון, שבן דודה עופר עדיין מוחזק בשבי חמאס וילדיו נחטפו וחזרו לישראל במסגרת עסקת החטופים, הוסיפה בציוץ ברשת החברתית X: "שמישהו יסביר לנועה ארגמני האהובה שהוא מנצל אותה. היא נחטפה פעם שנייה, על ידיו".
1 צפייה בגלריה
yk14005323
yk14005323
(נועה ויעקב ארגמני לאחר החילוץ | צילום: מעיין טואף, לע"מ)
דני אלגרט, שאחיו איציק חטוף בעזה, פנה אף הוא לארגמני ברשת X: "נועה יקרה, שמעתי בצער רב כי הבעת הסכמה לנסוע עם ביבי לארה"ב. נסיעה עם ביבי משמעותה הכרה בכך שביבי לא אחראי למחדל ב-7 באוקטובר ובעצם הוא משתמש בך להצדיק זאת. לצערי, על פי דעתי, חבירה לנסיעה עם ראש הממשלה מחבלת בסיכוי להחזיר את השאר. אנחנו נהיה שם בארה"ב ונפגין, ובעצם אם את בפמליה שלו נמצא עצמנו במצב אבסורדי מפגינים כנגדך ולא היינו רוצים לעשות זאת".
שיאו של ביקור נתניהו בוושינגטון, אליו מתנגדות חלק ממשפחות החטופים ובהן משפחות התצפיתניות, צפוי להיות הנאום בקונגרס ב-24 ביולי. נתניהו הזמין לנאומו נציגי משפחות חטופים – אך רבות מהן טרם החזירו תשובה. גורם מדיני אמר כי ההרכב כולל נציגים של חטופים חיילים ואזרחים, חללים וחיים. את הרשימה הרכיב מתאם השבויים והנעדרים, תת-אלוף גל הירש.
יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן, טען כי "כתוב שהביאו קבוצה מגוונת, אבל אין אף אחד מהורי החיילים. אנחנו עובדים על טיסה משלנו. הגדרתי לנסיעה הזאת שתי מטרות: הראשונה היא להעביר את המסר שמדינת ישראל זה לא נתניהו ונתניהו הוא לא ישראל, והשנייה שהיא למעשה הראשונה היא להביא עסקה".