נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, היה אתמול גדוש באיומים נגד מדינת ישראל. כמו תמיד, הנאום שודר בערוצי הטלוויזיה של חיזבאללה בלבנון והוקרן על מסכי ענק מול קהל, אך הפעם היה ברור – מהסגנון ומהתקיפות – שנסראללה מכוון את דבריו ישירות לממשלת ישראל ולמפקדי צה"ל.
את האיומים והתוקפנות של נסראללה אתמול ניתן להסביר בחשש שלו מפני התרחבות פתאומית של הקרבות בין ישראל לחיזבאללה, ומפני כניסה קרקעית של צה"ל ללבנון. "בישראל מדברים עכשיו על חורבן הבית השלישי", התפאר נסראללה, והזהיר: "התגובה אתמול, עם טילים לקריית-שמונה ויישובים אחרים בישראל, מצביעה על החלטתנו להמשיך לתקוף. ואם הצד השני ימשיך לתקוף אזרחים, ההתנגדות האיסלאמית תתקוף בטילים ובכטב"מים יישובים שלא הותקפו עד עכשיו ביישות הציונית".
מנהיג חיזבאללה, שידוע כמי שעוקב באדיקות אחרי התקשורת הישראלית, שמע ודאי על תשובת צה"ל לבג"ץ, שלפיה בעקבות המלחמה אין כרגע די טנקים כדי להתחיל בפיילוט של הכשרת לוחמות לשריון. "אם הטנקים של ישראל ייכנסו ללבנון", איים נסראללה אתמול, "לא יישארו לכם טנקים".
נסראללה הבהיר ש"חיזבאללה לא מתכוון להכיר במדינת ישראל, אפילו אם הציונים יפסיקו את אש הלחימה בעזה ובדרום לבנון", ושיגר איום גם לעבר נמל חיפה כשאמר: "החות'ים הפכו את נמל אילת לנמל פושט רגל, ועכשיו קובעים יעד חדש ונערכים לתקוף ביחד את נמל חיפה".