הבוקר במסגרת משפט נתניהו, יעיד ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו. זהו העד האחרון ב"פרשת התביעה", כלומר השלב שבו הפרקליטות מעלה את כל העדים שלה במשפט.
השלב הבא במשפט הוא "פרשת ההגנה" – שבה עולים עדי ההגנה כולל הנאשמים. העד הבא במשפט כבר קבוע - בנימין נתניהו, אולם עדותו תחל בעוד חודשים ארוכים - רק ב-2 בדצמבר, כפי שקבעו השופטים לאחרונה.
1 צפייה בגלריה
yk14005433
yk14005433
(תמיר פדרו | צילום: שלו שלום)
שלב ההוכחות במשפט נתניהו התחיל בתחילת אפריל 2021 ונמשך מעל ל-3 שנים. מאז המשפט ממשיך בקצב של 3-2 דיונים בשבוע, אך היו הפסקות - למשל פגרות בתי המשפט בפסח ובסוף השנה, סגירת בתי המשפט בתחילת חרבות ברזל, דחיית דיונים בשל הקורונה וביטולי דיונים שונים עקב מחלות. סה"כ ישיבות שהתקיימו בשלב ההוכחות: 284; סה"כ עדים בפרשת התביעה: 143 - מתוכם העידו על הדוכן 120 עדים.
לא בכל משפט מעידים שורה כה ארוכה של בכירים ובכירים לשעבר בפוליטיקה, במדינה ובתקשורת: כך למשל כבר העידו יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, יאיר לפיד; שר המשפטים, יריב לוין; שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן; היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני; וראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין. העידו גם שורת חוקרי משטרה שניהלו את החקירה, ועוד בעלי תפקידים רבים במדינה, עורכים בוואלה ואנשי תקשורת. כמו כן, בתיק העידו שלושה עדי מדינה, וגם שלושה עדים בולטים: ארנון מילצ’ן והעוזרת שלו, הדס קליין, ומנכ”ל וואלה לשעבר, אילן ישועה.
התיק התקשורתי כלל דרמות רבות - אך הגדולה מביניהן היא מפגש בין הצדדים בתיק לשופטים בלשכתם, שם הציגו השופטים בשיחה עמדה לפיה קיימים "קשיים בביסוס עבירות השוחד שבאישום בתיק 4000 בכתב האישום". על רקע קשיים אלה, הוצע כי "המדינה תשקול לחזור בה מעבירות השוחד באישום זה". אולם הפרקליטות החליטה להמשיך בתיק ולנסות להוכיח גם את השוחד, כך שנתניהו עדיין נכון לשלב זה נאשם בעבירת שוחד אחת ושלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים.