הסיכויים לפרישה של ג'ו ביידן מהמרוץ לנשיאות זינקו באופן משמעותי תוך יממה דרמטית, ובכירים במפלגה הדמוקרטית אמרו לאתר Axios כי הוא עשוי לפרוש כבר בסוף השבוע.
שעות אחדות אחרי שביידן ביטל הופעה בלאס-וגאס, כיוון שנדבק בקורונה, דלפו לתקשורת האמריקאית ידיעות על כך ששלושת הדמוקרטים הבכירים בקונגרס אמרו לנשיא בפרטיות שעליו לפרוש. משמעותית מכולם הייתה השיחה הקשה שניהל ביידן בשבת שעברה בביתו שבדלאוור עם ראש הרוב בסנאט, צ'אק שומר, שאמר לו שהוא חייב לזוז לצד "לטובת המדינה והמפלגה". אליו הצטרפו מנהיגי הדמוקרטים בבית הנבחרים, חאכים ג'פריס וננסי פלוסי. האחרונה אמרה לנשיא שהמשך הריצה שלו עלול לעלות לדמוקרטים בהפסד בבית הנבחרים.
1 צפייה בגלריה
yk14006574
yk14006574
(ביידן במהלך הקמפיין, השבוע. נדבק גם בקורונה | צילום: אי־פי, Susan Walsh)
ביידן הסכים השבוע להקשיב לסקרים מדאיגים ושאל את יועציו אם סגניתו, קמאלה האריס, יכולה לנצח. שיקול נוסף שעשוי לדחוף את ביידן לפרוש הוא כספי. בשבוע שבו התחייב אילון מאסק לתרום 45 מיליון דולר בחודש לטראמפ, שמע ביידן מהמפיק ההוליוודי ג'פרי קצנברג, יו"ר משותף בקמפיין, כי התורמים הגדולים שלו עצרו את התרומות.
לדמוקרטים ברור שאי פרישת ביידן, תעלה להם בבחירות. בין היתר משום שהוא יהיה חייב לערוך הרבה ראיונות, וכל ראיון כזה רק מביא איתו עוד רגעים מביכים שהופכים ויראליים. למשל, בראיון ביום רביעי לערוץ BET, המיועד בעיקר לקהילה השחורה, נראה בבירור כי ביידן מתקשה לזכור את שמו של שר ההגנה, לויד אוסטין. במהלך תשובה על הרקורד שלו במינוי שחורים לתפקידי מפתח, ניסה ביידן לדבר על הביקורת שספג בעקבות מינוי אוסטין לשר ההגנה, וציין שמינה "גבר שחור".
ייתכן כי מה שבאמת יגרום לביידן לפרוש הן לא השיחות הקשות עם שומר, אלא דברים שאמר אתמול ג'ו סקרבורו, מגיש תכנית הטלוויזיה הפוליטית שביידן רואה מדי בוקר. "זה לא ייגמר טוב אם זה ימשיך להיגרר", אמר סקרבורו שהגן בתקיפות על ביידן בשבועות האחרונים, "יש אנשים סביבו שמשאירים אותו בבועה ומשאירים אותו במרוץ בגלל האינטרסים הכספיים שלהם. חובה על אנשים שאוהבים את ג'ו ביידן לעזור לו לעשות את הדבר הנכון".
לפי ה"וושינגטון פוסט", הנשיא לשעבר ברק אובמה אמר למקורביו כי "סיכוייו של ביידן לנצח קטנו מאוד והוא צריך לבחון ברצינות אם הקמפיין שלו עדיין בר קיימא".