גל תקיפות, שנמשך אתמול לאורך היום כולו, בכמה עיירות בדרום לבנון, הביא לחיסולם של לפחות שמונה מחבלים.
צה"ל אישר שאחד המחוסלים הוא מוחמד ג'בארה, מחבל המשויך לארגון הטרור חמאס בלבנון. ג'בארה היה מפקד בכיר בזרוע הצבאית של ארגון ג'מעה איסלאמיה, ארגון שמציג "אופציה סונית להתנגדות לישראל", ומקיים קשרים הדוקים עם חיזבאללה וחמאס. טיל ששוגר מכלי טיס של חיל האוויר פגע ברכב שבו נסע ג'בארה, שהתפוצץ באמצע הרחוב באזור הבקאע המערבי. על פי צה"ל, כחלק מתפקידו ג'בארה היה אמון על קידום והוצאה לפועל של מתווי טרור ושיגורים מלבנון לשטח ישראל.
1 צפייה בגלריה
yk14006914
yk14006914
(מכוניתו המרוסקת של ג'בארה, אתמול | צילום: HASSAN JARRAH, אי־אף־פי)
זמן קצר לאחר מכן תקיפה נוספת בעיירה ג'באל אל-בוטום, שבה חוסל מחבל חיזבאללה, חסן עלי מוהנא, שעל פי צה"ל שימש כגורם ביחידת ההנדסה של ארגון הטרור בגזרת קאנא ובמסגרת תפקידו לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור נגד מדינת ישראל.
על פי חיזבאללה, מוהנא הוא ההרוג ה-370 של הארגון מאז פרוץ המלחמה.
בתקיפה נוספת אמש, אחרי השעה 22:00, התקבל דיווח על ארבעה הרוגים נוספים. ערוץ הטלוויזיה הסעודית "אל-חדת" דיווח שאחד מהם הוא חביב מעתוק, מפקד בכוח רדואן של חיזבאללה.
אתמול גם אישרו בצה"ל ובשב"כ שלפני כשישה ימים חוסלו מהאוויר, בצפון רצועת עזה, 20 מחבלי חמאס בגדוד שאטי של ארגון הטרור, ובהם גם הצלף שב-9 ביולי ירה למוות בלוחם מגלן, רס"ל טל להט ז"ל, בעת פעילות יחידת מגלן להשמדת תשתיות טרור במטה אונר"א באזור העיר עזה.