סוף עצוב: רס"ל (מיל') אפרים בן עמרם, לוחם בגדוד 53 בעוצבת ברק (188), מת אתמול מפצעיו כשבועיים לאחר שנפגע באורח קשה במתקפת כטב"ם בבסיס ברמת הגולן. לצידו של אפרים (25), תושב יסוד המעלה, נפצעו אז 16 מילואימניקים נוספים באורח בינוני וקל.
יוסף חיים בן עמרם, אביו, סיפר אז כי "אפרים כבר ארבעה חודשים במילואים, זו גזרה לא פשוטה בכלל. היא חשופה והכלים חשופים. לא היה זמן תגובה, הגזרה קרובה מאוד לחיזבאללה. כשהגענו לבית החולים הבנו את חומרת הפציעה. אחר כך הגיעו המג"ד והמח"ט, אמרו לנו שמתבצע תחקיר ושיעדכנו אותנו לגבי מה שאפשר. הבנו מהם שהגזרה פחות חמה מעזה, אבל לא פשוטה. אפרים עבר ניתוח מורכב מאוד בראש".
1 צפייה בגלריה
yk14006797
yk14006797
(רס"ל (מיל') אפרים בן עמרם ז"ל)
האב סיפר עוד כי אפרים, החמישי מבין 11 ילדים, הוא דור חמישי למשפחת חקלאים ביסוד המעלה. "הוא בחור שאוהב לעזור, אוהב לעזור לנו גם בחקלאות. הוא בחור מאוד חיובי עם נפש מאוד חיובית. הוא טייל את הטיול שלו בעולם וחזר למילואים. אני אוהב אותו מאוד", אמר, "כל הילדים אצלי היו גאים ללכת למילואים. האח יהונתן גם לוחם, לא מזמן סיים שירות בעזה ביחידה מובחרת".
יובל אוחנה, שנפצע באורח בינוני, אמר לאחר התקרית כי "הייתה התרעה כמה שניות לפני הפגיעה. רצנו למיגונית - והכטב"ם נחת במרכז ההתכנסות בבסיס".