הנבחרת והקבוצות הישראליות נמצאות בסכנת הדחה מהמפעלים הבינלאומיים, כך טען אתמול גורם בוועדה שהוקמה על ידי פיפ"א לבחינת טענות ההתאחדות הפלסטינית נגד ההתאחדות הישראלית על רקע המלחמה בעזה.
במהלך סוף השבוע אמורה להתכנס הוועדה, שעל הקמתה הוחלט במהלך קונגרס פיפ"א בבנגקוק לפני כחודשיים. אז האשימו הפלסטינים את ישראל בפגיעה בערכי פיפ"א בגין "רצח עם, גזענות ופגיעה בפעילות הכדורגל הפלסטיני". נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, קבע כי הדרישה של ההתאחדות הפלסטינית להפעיל סנקציות נגד ישראל לא תעלה להצבעה, ושההחלטה תועברה לסמכות של ועדת "מומחים", שתשלח את המלצותיה למועצת פיפ"א. אינפנטינו אמר: "בגלל הרגישות הברורה של הנושאים הללו, ותנאי הכדורגל המתקיימים בשטחה של ההתאחדות הפלסטינית - ועדת מומחים תבדוק את הטענות ותוודא שהעקרונות של פיפ"א ממומשים. ההמלצות של הוועדה הזו יועברו למועצה, אבל בגלל הדחיפות של המצב המועצה תדון בהמלצות הללו עד ה-20 ביולי".
כאמור, לאחר שבחנה את טענות הפלסטינים אמורה במהלך סוף השבוע להתכנס הוועדה המדוברת, כאשר גורם מתוכה טוען כי ההמלצה שתצא מתוכה תהיה הפעלת סנקציות על ישראל, כולל הדחה ממפעלים בינלאומיים. נכון לעכשיו ההמלצה לא כוללת את הנבחרת האולימפית שתשתתף במשחקים בפריז, בגלל הסמיכות לפתיחת האולימפיאדה. מועצת פיפ"א תתכנס בשבת הבאה ותדון בהמלצות הוועדה, והחשש הוא שהן עלולות להביא מאוחר יותר להדחה של הכדורגל הישראלי מכל המפעלים הבינלאומיים.
"אין כל ספק שההתנהגות של ישראל בפלסטין מטרפדת וממשיכה לטרפד עקרונות ומטרות של פיפ"א", נכתב בדוח עליו צפויים חברי הוועדה להצביע. ההנחה היא שקיים רוב להמלצה על הדחה מקרב נציגים של ספרד, אירלנד ומדינות סקנדינביה. בישראל חוששים כי מדובר בהחלטה שעלולה להשפיע על שאר הענפים ועלולה להביא בעקבותיה הדחה גורפת של כלל ענפי הספורט הישראלי.