ממשלת ה"ימין מלא-מלא" מגיעה לאחד מהצמתים הגורליים שלה: במקביל למו"מ לעסקת שחרור החטופים, עסוקים ראש הממשלה ושרים בקרבות פוליטיים בתוך הממשלה ובתוך הליכוד.
העימות המרכזי שמעסיק את הליכוד הוא בין נתניהו לגלנט. אתמול פירסמה לשכת ראש הממשלה הודעה חריגה, לפיה נתניהו הודיע על ביטול הקמת בית חולים לילדים מעזה בתוך ישראל. מקורביו של שר הביטחון טענו כי מדובר ב"ספין" מוחלט של נתניהו. "ראש הממשלה אימץ את המלצת שר הביטחון להעברת החולים המורכבים מרצועת עזה למדינה שלישית דרך ישראל", טענו בלשכת שר הביטחון. הם הוסיפו כי המל"ל עיכב את הדיון בנושא מסיבות לא ברורות. "לאור הצורך הדחוף בקבלת החלטה, הנחה שר הביטחון על הקמה זמנית של בי"ח שדה לטיפול בילדים חולים במצב קשה בסמוך לרצועת עזה", הסבירו.
2 צפייה בגלריה
yk14006983
yk14006983
(צילום: עמית שאבי)
גלנט היסס אם להגיב לדברי נתניהו, אולם לבסוף הסיר את הכפפות. "נתניהו מנסה להפוך את גלנט לשמאלני ולפגוע בו בתוך הליכוד", טענו מקורביו, "כולם מפחדים לצאת שמאלנים גדולים אבל פוחדים לספר את האמת. והאמת היא שלהחלטה הזו יש חשיבות לגבי המשך המלחמה וגם כמובן למאבק המשפטי שמתנהל בעולם נגד ישראל". אתמול עתרו כמה פעילי ליכוד לבית הדין של המפלגה בדרישה להדיח את גלנט מהליכוד. גם אם נתניהו עומד מאחורי המהלך, הסיכוי לכך קלוש. מבחינה משפטית אין עילה להדחת שר ביטחון רק כי הוא מסוכסך עם יו"ר המפלגה שלו.
גם בגזרת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא שקט. בן גביר עצמו משוכנע כי נתניהו מנסה להחליש אותו באמצעות החייאה מחדש של קבינט המלחמה וצירופו של גדעון סער לקבינט. בלשכת נתניהו מכחישים בתוקף: לא הקמת קבינט מלחמה ולא צירוף של סער לממשלה. ההערכה אצל בן גביר היא כי נתניהו יכול להסתדר בלעדיו. עם סמוטריץ' הוא כבר יגיע להבנות. התחושה הזו מתבססת על האדישות שמפגינים נתניהו ואנשיו כלפי האיומים לפרק את הממשלה אם תהיה עסקת חטופים. מקורב לבן גביר טוען שבלשכת רה"מ אומרים לו כי "אנחנו נוכל להסתדר גם בלעדיכם, יש מישהו שמתחמם על הקווים".
2 צפייה בגלריה
yk14006992
yk14006992
צילום: טל שחר
ובמקביל, ש"ס חוזרת לסדר היום הפוליטי אבל לא בגלל חוק הגיוס או חוק הרבנים. ההודעה המפתיעה של מועצת חכמי התורה בעד עסקת חטופים גרמה לבידול בינה לבין שאר השותפות בממשלת נתניהו. בש"ס תקפו שלשום את השותפים מימין וטענו כי חייבים להתקדם לעסקת חטופים. דרעי העביר מסר לנתניהו: "אל תחשוש מהאיומים של הקואליציה להפיל אותך".