שבת מורטת עצבים עברה על תושבי הצפון. מצה"ל נמסר שזוהו 120 שיגורים לעבר רמת הגולן והגליל העליון והמערבי. רובם יורטו ללא נפגעים, אך רקטה אחת התפוצצה בקיבוץ עמיר שבצפון עמק החולה.
הרקטה פגעה בשטח שמאחורי מפעל לייצור חיתולים ומוצרי היגיינה של הקיבוץ שלא פונה. קודם לכן חיזבאללה לקח אחריות על ירי "עשרות קטיושות" לעבר קיבוץ דפנה.
אורית שגיא, מקיבוץ עמיר, סיפרה אתמול על רגעי הנפילה במפעל. "תוך כדי ריצה למקלט עם הבן שלי, שמענו הוראה של נפילה. חיכינו עשר דקות, יצאנו והבנו שנפל באזור של עמיר. כשהבנו שאין נפגעים, התקשרתי לשאול אם צריך עזרה רפואית, אמרו שלא צריך, וחזרנו לשגרה. מי שחי פה עכשיו מחזיק את הגבול הצפוני של ישראל".
ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, הוסיף: "מה יש ומה אין לתושבי הצפון - בממד האזרחי יש לנו 100 אלף מפונים, 200 אלף תושבים שחיים באזור מלחמה, יש לנו כטב"מים וטילים, יש לנו אזעקות, מה שאין לנו זו ממשלה ואין לנו ביטחון. חייבים לייצר ביטחון ותוכנית כלכלית שנוכל לחזור לחיים שהיו לנו".
בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין שהופעלו בצפון הארץ מוקדם יותר אתמול בערב, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון, זוהו מספר נפילות במרחב זעורה. כתוצאה מהנפילות, שני חיילי צה”ל נפצעו באורח בינוני וקל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.