מתוך שבע הגזרות שישראל מתמודדת מולן, ותכף נפרט, ישראל נמנעה עד עכשיו מפעולה ישירה נגד החות'ים בתימן. נראה היה שבזירה זו, מעדיפה ישראל לסמוך על הקואליציה האמריקאית – עם בריטניה, ערב-הסעודית ועוד מדינות ערביות שממשיכות להתעקש ששמותיהן לא יוזכרו, מסיבות ברורות, כמי שפועלות תחת המטרייה האמריקאית. אבל כל אותן המדינות, בדיוק כמו ישראל, הופתעו בגדול מהשיגור של הכטב"ם החות'י לעבר מרכז תל-אביב. עד עכשיו לא ברור אם מנהיגי החות'ים חלמו בכלל על הצלחה מעצבנת כל כך. גם לא ברור אם תיכננו באמת לפגוע בשגרירות ארה"ב בתל-אביב שבקרבת זירת הנפילה.
אלה הן שבע הזירות שישראל מתמודדת מולן מלבד החות'ים: חמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה, חיזבאללה בלבנון, גדודי ההתנגדות הפלסטינית בגדה המערבית, היחידות האיראניות בסוריה, גדודי האופוזיציה בעיראק, ובראש וכמעט על כולם מתזמרת איראן את הפעולות: מימון, חימוש, והנחיות מבצעיות.
גם אם המנהיג החות'י, עבד אל-מאלכ והדובר יחיא סריע הזדרזו לקחת לעצמם את הכבוד והאחריות המלאה, ידיה של איראן תחובות עמוק בצנעא, ובבסיסי החות'ים בים האדום. מסרים מועברים – ולשכת הנשיא חמינאי, משמרות המהפכה וכוח אל-קודס שמחזיק סוכנים פעילים בתימן, מצויים עמוק בתמונת השטח.
קשה לנחש אם החות'ים יכלו לדמיין הצלחה מסחררת כל כך בפיגוע בלב תל-אביב. אבל חשוב להזכיר, שהמרחק העצום בין נמל חודיידה התימני לעומק תל-אביב – גדול יותר מהמרחק בין תל-אביב לטהרן.
עבד אל-מאלכ, המנהיג, ואיתו הדובר בעל סגנון הדיבור המשונה, יחיא סריע, לא ניסו להסתיר את התרגשותם כשקצין ישראלי החליט לחשוף כי הכטב"ם זוהה על ידי חיל האוויר אך הוחלט שלא ליירט אותו מאחר שהוא לא סווג כעוין. בחיל האוויר מגדירים את הפיגוע כ"אירוע רע שנגרם מטעות אנוש". החות'ים, שקראו את התיאור הישראלי לאירוע, מיהרו להודיע שביצעו "פעולה צבאית איכותית". וגם שם לא הוזכרה, בכוונה, אף מילה על מעורבות איראנית.
קשה גם להתעלם מלוח הזמנים: ימים ספורים לפני נאום נתניהו בקונגרס בוושינגטון ופגישות עם ראשי הממשל, ברקע מאמץ מיוחד להשיג פגישה עם הנשיא לשעבר טרמפ, ככל הידוע. בתוך ההיערכות, צבא ארצות-הברית הודיע בליל פגיעת הכטב"ם החות'י על יירוט שלושה כטב"מים נוספים שהיו בדרכם לישראל. אלא שהכטב"ם הרביעי הצליח לחמוק ולהגיע לתל-אביב. זאת הפעם הראשונה שהחות’ים יורים מעבר לאילת, ודווקא בה מצליחים הרבה מעבר לציפיותיהם.
על אף שישראל ממשיכה להיות עסוקה ברצועת עזה ובלבנון, היא לא יכלה לעבור על הפיגוע החות’י בתל-אביב בלי תגובה. האיראנים והחות'ים לקחו פה צ'אנס גדול וסביר להניח שבמשך יומיים היו שם דרוכים לראות אם ישראל תגיב עוד לפני יציאת רה"מ לוושינגטון, כפי שאכן קרה. אתמול, כבר הודה גם דובר החות'ים בנזק שספגו ואיים: "ישראל ביצעה תקיפה אכזרית נגד תימן, שכללה מתקנים אזרחיים, מתקני נפט ותחנת חשמל. המטרה הייתה להגביר את הסבל של העם וללחוץ על תימן להפסיק לתמוך בעזה. זה חלום שלא יתגשם. התקיפה רק תגביר את הנחישות שלנו". כמו כן, התעקשו שם להציג סרטוני גברים בבגדים אזרחיים וילדים שהובאו לבית החולים בחודיידה אחרי שנפצעו בתקיפת חיל האוויר בניסיון להזים את טענות ישראל שמדובר "רק בתקיפה צבאית". מנגד, בארץ מגיבים במסרים תקיפים גם כן – כשברקע בטהרן שומרים על שקט, ולומדים את האיום.
גם אם החות'ים הזדרזו לקחת לעצמם את הכבוד והאחריות המלאה, ידיה של איראן תחובות עמוק בצנעא, ובבסיסי החות'ים בים האדום. מסרים מועברים – וטהרן מצויה עמוק בתמונת השטח