תעשייני הטקסטיל והמתפרות בישראל זועמים על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בטענה שהוא לא מעניק עדיפות לתוצרת המקומית, ומעדיף לרכוש מדי משטרה ושב"ס מסין.
1 צפייה בגלריה
yk14007616
yk14007616
(צילום: דוברות המשטרה)
יש לציין כי בהוראת שעה ניתנה עדיפות של 50% לתוצרת הארץ במכרזים של הצבא וכוחות הביטחון, אולם לטענת התעשיינים, בעוד משרד הביטחון מעניק העדפה של 100% ליצרנים המקומיים כדי לשמר את המתפרות שחלקן הגדול במגזר הדרוזי, המשטרה נותנת רק מחצית. הסיבה לכך היא המחירים המאוד נמוכים בסין וכוח העבודה הזול בתעשיית הטקסטיל שם, מה שמונע מהחברות הישראליות אפשרות לזכות במכרזים.
במכתב ששיגר נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, לשר בן-גביר נכתב כי "אי-התעדוף של תעשיית הטקסטיל הישראלית הקיים כיום במשרד לביטחון לאומי צפוי לפגוע במאות מפעלים קטנים ובאלפי עובדים, שרבים מהם תלויים כלכלית במכרזים של המשרד. תעשיית הטקסטיל הביטחוני מונה 100-150 מפעלים בינוניים וקטנים המעסיקים 4,500 עובדים, רובם בפריפריה, ובכפרים דרוזיים".
תומר הדגיש במכתב את חשיבות שמירת תעשיית הטקסטיל הביטחוני "חיה ונושמת, שכן בעת חירום היא מספקת מדים לשטח במהירות שיא - ללא תלות ביבוא. ואילו כיום, לאחר השלמת הפערים בצה"ל, חברות נמצאות בסכנת סגירה. חצי השנה האחרונה הוכיחה לנו במלוא אכזריותה כי אין אנו יכולים לסמוך על אף מדינה, ושעצמאות המתפרות מהווה נכס לאומי. יש לציין כי עם פרוץ המלחמה ולנוכח החוסרים נעשו ניסיונות לייבא פרטי טקסטיל שלא עמדו בתקני האיכות המחמירים של גופי הביטחון, וכסף רב נשפך על הרצפה".
המשטרה מסרה בתגובה: "אנחנו פועלים בהתאם להנחיות היועמ"ש בנושא".