חבול ועם שברים בכל חלקי גופו: לא ככה דמיין פהד קובטי (24), חייל משוחרר מנצרת, שיסיים חופשה עם חברים ובני משפחה ביוון. פהד הותקף על ידי שלושה תושבי המדינה, כיוון שזיהו כי הוא ישראלי וחשדו בו כי הוא יהודי.
1 צפייה בגלריה
yk14007880
yk14007880
("יכול היה להיגמר במוות", פהד קובטי)
"כלום לא עזר, עד שאזרח מתוניסיה הרחיק אותם ועזר לבני להוכיח שהוא ערבי", שיתפה אמו של פהד, ז'אקלין קובטי. "רק אז הם התנצלו ונמלטו מהמקום - זה היה יכול להיגמר ברצח".
ביום שלישי בלילה פהד, חבריו ובני משפחתו היו במסיבה במדינת האיים שנמשכה עד שעות הבוקר. אחרי שהמסיבה נגמרה, כל אחד מהם הלך לדרכו לבדו. פהד שכר טרקטורון, ותיירים יהודים ביקשו ממנו להסיע אותם. הוא לקח אותם, ובדרך הם השמיעו שירים ומוזיקה בעברית.
"בני חזר למקום שממנו אסף את התיירים, ואז חסמו אותו שלושה תושבים מיוון. הם שאלו אותו 'מאיפה אתה?' והוא ענה שהוא מישראל", סיפרה ז'אקלין. "ברגע זה הם החלו להכות אותו. בני הגן על עצמו, אך בשלב מסוים כבר לא הצליח והתחיל לצעוק 'אני ערבי-נוצרי'".
"הוא הוריד את החולצה והראה להם את הצלב שעל גופו", תיארה אמו. "רק אז הם התנצלו על המעשה וברחו מהמקום".
האם סיפרה כי בנה נפצע בכל חלקי גופו וכי נגרמו לו שברים בלסת ובראש. לאחר שפהד חזר לארץ, הוא פונה לבית החולים פוריה בטבריה - שם הוא עובר בימים אלה כמה ניתוחים. "מצער אותי שהמצב הביטחוני גורם לסכנת חיים לתיירים ישראלים שיוצאים לטייל בחו"ל", אמרה. "אני דורשת מכל הגורמים להפעיל לחצים, לעצור את אלו שתקפו את בני ולהעניש אותם - לפני שיתקפו אנשים אחרים".