שריקות ושאגות. ברק בכר רצה מאוד את דיא סבע במכבי חיפה, והוא ידע שיהיה לזה מחיר. רבים מאוהדי הקבוצה לא שכחו עדיין לשחקן את הפוסט של רעייתו במהלך המלחמה, המחאה נגדו הייתה צפויה - והיא גם הגיעה אמש במשחק האירופאיות נגד הפועל באר-שבע בסמי עופר. שריקות הבוז התחילו על אש קטנה כשסבע קם להתחמם והן התגברו כאשר הוא נכנס לשחק במקומו של ליאור רפאלוב.
1 צפייה בגלריה
yk14007979
yk14007979
(סבע אחרי השער שכבש. בחיפה מאמינים שהקריאות נגדו ידעכו | צילום: גיל נחושתן)
השריקות נמשכו בכל פעם שסבע נגע בכדור, אבל התשובה שלו הייתה מהירה. אחרי שמונה דקות על הדשא הוא הסתער על ריבאונד מבעיטה של עילאי חג'ג', הקדים את פרנצדי פיירו ודחק מקרוב לרשת. התגובות בקהל היו מעורבות: חלק מהאוהדים המשיכו בשריקות הבוז, אבל לכמה דקות שאגות השמחה האפילו עליהן. במכבי חיפה לקחו את זה בחשבון, ובמועדון מאמינים שמדובר בתופעה שתדעך עם הזמן.
אז מה חדש? פגרת הקיץ היא זמן מצוין עבור הקבוצות לרענן את השורות ולעשות מתיחת פנים. לא בשביל מכבי חיפה ובאר-שבע, שעלו עם שינויים מינוריים בהרכב. נכון שלשתיהן יש מאמנים חדשים, חדש-ישן במקרה של הירוקים, אבל סגלי השחקנים לא עברו כמעט שינויים. בהרכב של בכר היו רק שני שחקנים חדשים, השוער תומאס סולטאני והבלם אלכסנדר סירוטה, שניהם יהודים שלא נחשבים לזרים, ורן קוז'וך פתח עם הבלם אור בלוריאן שחזר מהשאלה להפועל ת"א והמגן גיא מזרחי שהגיע ממכבי נתניה.
קללת השוערים. זה לא עוצר לרגע. אחרי שהנבחרת האולימפית איבדה את שני השוערים הבכירים שלה, אמש זה קרה גם לבאר-שבע. אופיר מרציאנו עמד בין הקורות בהיעדרו של ניב אליאסי הפצוע, שממילא היה אמור להיעדר בגלל השתייכותו לסגל של גיא לוזון, אבל בדקה ה-20 הוא מתח שריר ברגל ופינה את מקומו לבן גורדין שהגיע מהפועל ר"ג. מומלץ לקבוצות לשמור על השוערים שלהן בצמר גפן עד שהקללה תוסר.
דין רודף. שני המאמנים ידועים בכדורגל ההתקפי שלהם, וזה בא לידי ביטוי גם במשחק אמש, שהתחיל טוב יותר עבור באר-שבע, אשר הגיעה לכמה הזדמנויות אבל נעצרה אצל סולטאני. ואז נכנס לפעולה דין דוד, מלך השערים המשותף של העונה שעברה. בתחילת השבוע השותף שלו, ערן זהבי, פתח את העונה עם כיבוש במשחק אלוף האלופים, ואתמול הגיעה התשובה של דוד (35): פייר קורנו שלח למרכז, מחמוד ג'אבר בעט לא טוב, הכדור נהדף ודוד בעט פנימה. האורחים המשיכו לתקוף אחרי ההפסקה, ושוב השער נפל בצד השני, הפעם מרגלי גדי קינדה (61). ואז הגיע גם השער השלישי, של סבע, ובכר מסמן "וי" ראשון בדרך להחזרת העטרה ליושנה.