אוכל: במבנה הממגורה הישנה של מושב רשפון פועלת מסעדת דרכים קטנה המגישה עם חיוך נעים ומזמין קבב בסגנון בלקני. נדב וחן מנדלר הם הבעלים של המקום ומפעילים אותו כבר שמונה שנים. שניהם אוהבים מאוד לארח כשחן אחראית על הבישולים ונדב על הניהול.
הקבב כאן הוא קציצה עגולה ויחסית דקה, המוגש עם בצל מטוגן לצד אורז לבן, עם רוטב ותבשיל יומי משתנה שמכינה חן. ביום שהגעתי הוגש תבשיל טעים של חומוס וחצילים ברוטב עגבניות פיקנטי, שהשתלב מצוין עם האורז והקבב. הבשר נטחן כאן במקום וזה תמיד התנאי העיקרי למבחן הטעם ולאיכות של מנה מהז'אנר הזה. הסגנון הבלקני ניכר בצורת הקבב וגם בדרך הגשתו, כנראה בזכות השורשים הסלוניקאיים והטורקיים של חן, שמאז שהיא זוכרת את עצמה אהבה לבשל ולאפות.
2 צפייה בגלריה
yk14008134
yk14008134
(צילום: דוד קישקה)
נדב, בן מושב רשפון, התאהב במבנה הממגורה הישנה וחשב שיהיה נכון להקים מקום שמגיש כאן אוכל, כמענה לאלו שעובדים באזור וכך בעצם הכל התחיל. המקום נקרא רשמית ''מרק-אש'' כיוון שהתחיל בשנתיים הראשונות שלו כמקום של מרקים בלבד, אבל רוב האנשים מכירים אותו בשם ''קבב מקומי'' בזכות הקבב כמובן. חוץ מהקבב מכינים כאן גם שניצל מצוין שיש לו כבר אוהדים רבים המגיעים במיוחד עבורו, והוא בהחלט מתחרה בקבב על מנת הדגל של המקום. יש גם מנה צמחונית של תבשיל יומי משתנה שחן מכינה בכל יום בהתאם למצב הרוח ולחומרי הגלם. לצד המנות מגישים סלט כרוב ביתי, טחינה טובה, חמוצים ורוטב תטבילה המבוסס על לימון, שום, פלפל חריף ושמן זית שמוסיף רעננות, חמיצות וחריפות נעימה לכל ביס.
בימי שישי הופך המקום לחומוסייה/פלאפלייה ומגישים כאן חומוס טעים שמכינים במקום ופלאפל ירוק שמכינים על בסיס מתכון מסורתי עשיר בטעמים. האירוח הלבבי של בני הזוג מנדלר הוא חלק מסוד ההצלחה של המקום וניכר שהם מכירים רבים מהלקוחות הקבועים ומחייכים תמיד גם לאלו שכאן בפעם הראשונה.
2 צפייה בגלריה
yk14008135
yk14008135
צילום: דוד קישקה
רחוב: מושב רשפון נוסד ב-1936, בימי העלייה החמישית ונקרא על שם יישוב עתיק באזור ששימש נמל בימי ממלכת ישראל וקרוי על שמו של האל רשף מהמיתולוגיה הכנענית.
רשפון התחיל כמושב עובדים חקלאי ועם השנים ובזכות מיקומו ושווי הקרקעות, היה מהראשונים לאפשר פתיחת עסקים בתחומו. הממגורה הישנה היא זכר לשנים שעוד היה כאן אופי חקלאי מובהק. בצמוד למסעדה של חן ונדב תמצאו ירקנייה אורגנית טובה המציעה פירות וירקות אורגניים וגם גבינות טובות ומוצרי מעדנייה מיוחדים.
בחלק האחורי של הממגורה נמצא הסטודיו של האמן הרב-תחומי רוני לבבי ואם אתם פה זה שווה ביקור. לבבי הוא מעצב תעשייתי וגם רעיונאי ואמן שיוצר אמנות ייחודית המשלבת טכניקות מגוונות, החל בשימוש בפריטים ממוחזרים ועד הדפסות תלת-ממד מורכבות.
הסטודיו שלו הוא חלל קסום בן שתי קומות ובו מוצגות מגוון עבודות מסקרנות ומרהיבות. לבבי הוא גם האמן שיצר את מיצג המנהרה המרשים שהוצב בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון ת''א.
ואם אתם בענייני אמנות שווה להגיע גם לגלריה הירוקה של דני מנהיים בארסוף, המציגה אמנות סביבתית ואקולוגית בדמות פסלים שונים המוצגים במרחבים הפתוחים של גבעות הכורכר של ארסוף-קדם, שהוכרז כשמורת נוף וחלקו אף שמורת טבע. ניתן לבקר במקום עצמאית וגם להזמין מראש סיור מודרך. החוף של ארסוף הוא מפינות החמד שלאורך רצועת החוף ובהחלט שווה ביקור.
הכפר 1, רשפון. 054-668-5886