המשימה - לחסן כמה שיותר מהר: לאחר הימצאות עדויות לנגיף פוליו בביוב ברצועת עזה, ובקשת משרד הבריאות מחיל הרפואה לחסן את החיילים הלוחמים ותומכי הלחימה שנחשפה ב-ynet – המהלך יצא אתמול לדרך.
בצה"ל מדגישים שעד כה אין עדות למגפת פוליו בקרב תושבי הרצועה וכי קרוב ל-95 אחוזים מהחיילים כבר חוסנו בילדותם. מבצע החיסון הנוסף ייערך לצורך הפחתת הסיכון הנמוך ממילא להדבקה בקרב החיילים בנגיף שעלול במקרים נדירים להביא לשיתוק.
1 צפייה בגלריה
yk14008748
yk14008748
(צילום: BASHAR TALEB, איי-אף-פי)
במקביל, צוותי הרפואה ששוהים עם כוחות צה"ל הונחו הבוקר להיות ערניים באשר לתסמינים דמויי שפעת שעשויים להצביע גם על הדבקה בפוליו.
המבצע של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ייערך בשטחי ישראל ולא ברצועה – לפני כניסת הכוחות. לא רק הלוחמים יחוסנו אלא גם תומכי הלחימה וכל חיילי צה"ל השוהים ברצועה.
בשיחה בנושא עם כתבים הובהר כי חייל שלא ירצה להתחסן לא יחויב בכך ולא יוטלו סנקציות על מי שיסרבו להתחסן. החיסון שיינתן לחיילים הוא חיסון IPV של נגיף מומת שהוא חלק מהחיסון המחומש שניתן כיום בכמה מנות לתינוקות: בגיל חודשיים, בגיל ארבעה חודשים, בגיל שישה חודשים ובגיל שנה.
לצד מבצע החיסונים לחיילים, צה"ל מסר שהוא פועל מול הארגונים השונים להכניס חיסונים המיועדים לאוכלוסייה ברצועה. מתחילת המלחמה הוכנסו בשיתוף הארגונים הבינלאומיים לרצועת עזה כ-300 אלף חיסוני פוליו, שמספיקים ליותר ממיליון עזתים. בימים אלו, כך נמסר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, עומד בקשר עם הקהילה הבינלאומית על מנת לאפשר הכנסת מנות חיסון נוספות לנגיף הפוליו לתושבי רצועת עזה.