"אנסאר אללה (תומכי אללה – שמו המקורי של צבא החות'ים) ערוכים ומוכנים למלחמה ארוכה מול ישראל ולא ניתן יהיה לדכא או לעצור אותנו". כך הודיע אתמול יחיא סריע, דובר צבא החות'ים, בעקבות מבצע יד ארוכה של חיל האוויר – התקיפה הישראלית בנמל חודיידה בתימן.
"לאויב הישראלי", הוסיף הדובר, סריע, "יש יכולות מוגבלות. מה שלא יעשה האויב, ניתן יהיה להרתיע את הציונים".
מנהיג הארגון, עבד אל-מאלכ אל-חות'י , שיגר אתמול איומים אף הוא: "העם התימני נחוש לדבוק בניצחון הפלסטינים ולא ייסוג מבחירתו, עד שינצח את האויב", הבטיח. "בכל פעם שהאויב יתקוף את עזה, הארגון שלנו יבצע מהלך חדש, כמו שתקפנו את העיר הגדולה בישראל. האויב הישראלי החליט לתקוף את נמל חודיידה כדי לבצע 'מפגן ראווה' למען הקהל הישראלי, אבל התוצאות, בסופו של דבר, יביאו לעוד הסלמה ואתגרים קשים דווקא לאויב".
דוברים מטעם ארגון הטרור החות'י, שוחחו אתמול עם עיתונאים מערביים. אחד העיתונאים סיפר אתמול ל"ידיעות אחרונות" שגם אחרי התקיפה הישראלית בנמל חודיידה, החות'ים מתעקשים להדגיש: "ישראל כבר לא בטוחה. צפויות עוד מתקפות פתע של החות'ים במקומות שהישראלים לא נערכים לבלום תקיפה שלנו".
גורם חות'י בכיר אמר אתמול לעיתונאים מערביים: "הוספנו כלי נשק חדישים כדי לחזק את המערכה למען עזה, והישראלים צפויים לחטוף עוד מהלומות. עוד לא סיימנו את הפרשה שלנו מול ישראל. ככל שהציונים יתקפו את עזה, כך אנחנו מתכוונים להמשיך".
נמל חודיידה משמש את החות'ים לשתי מטרות עיקריות: זה שער הכניסה של משלוחי הנשק והציוד הצבאי מאיראן, וזה גם השער שאליו נכנסים משלוחי הסיוע האזרחי, בעיקר מזון ותרופות, מחלות מדבקות קשות לא מרפות מאזרחי תימן.
"איראן בכלל לא מעורבת", אמר אתמול הגורם החות'י הבכיר לעיתונאי מערבי. לטענתו התקיפות באילת ובתל-אביב הן פעולות יזומות של החות'ים בלבד, ואיראן מקבלת מידע עדכני "רק אחרי ביצוע המשימה".
לפי אותו גורם, החות'ים חותרים עכשיו לתקוף בחיפה וסביבותיה, "בתנאי שלא נתנגש עם יעדי חיזבאללה". ומה לגבי ירושלים? נשאל הבכיר החות'י והשיב: "לפי שעה אנחנו נמנעים בגלל הקרבה לפלסטינים. אין לנו עניין לפגוע בהם, ואנחנו מודעים למגורים הצפופים בין יהודים למוסלמים בירושלים וסביבותיה".