דירקטוריון מינהלת הליגות החליט אתמול על פיילוט לעונת המשחקים הקרובה, שבו יתאפשר שיתוף שישה שחקנים זרים בו-זמנית על המגרש במקום חמישה כפי שהותר עד כה. כל קבוצה בליגת העל תוכל לשתף עד שישה זרים בקבוצת הבוגרים או לחלופין חמישה זרים בבוגרים ואחד נוסף בקבוצת הנוער.
שחקן זר לא יוכל להשתתף במשחקי הקבוצה הבוגרת אם ביום המשחק או בשלושת הימים שקדמו לו הוא שותף במשחק של הנוער.
המהלך היה ביוזמתה של אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר-שבע, שהציעה בכלל להגדיל את כמות הזרים בעונה הקרובה לשמונה ובהמשך ל-12, אבל בסופו של דבר הוחלט על הפיילוט המדובר. להחלטה התנגדו שלוש קבוצות: הפועל חיפה, הפועל ירושלים והפועל חדרה.
ההחלטה עוררה, כצפוי, ביקורת רבה בקרב השחקנים הישראלים. קפטן הפועל חדרה מנשה זלקה אמר: "הכדורגל הישראלי חייב להישאר ישראלי. ההחלטה פוגעת בנו ישירות בטווח הקרוב, אבל אני בטוח שבטווח הרחוק זה גם יפגע בנבחרת. אסור לשכוח שאנחנו מדברים על הליגה בישראל, ואנחנו השחקנים הישראלים נשארים כאן תמיד, בכל מצב, ממשיכים להתאמן תחת אזעקות, טילים ושומרים נאמנות מלאה לקבוצות שבהן אנחנו משחקים".
בלם מ.ס אשדוד, עומרי בן-הרוש, הוסיף: "אסור לנו להפוך את הכדורגל שלנו לכדורסל, שבו יש שליטה מוחלטת של שחקנים זרים. אני כבר עברתי הרבה בקריירה, אבל ההחלטה הזאת תפגע בבני הנוער שחולמים להגיע ולהיות שחקנים מקצוענים. את המקום של השחקנים הצעירים הללו, יתפסו זרים ובמצב כזה הכדורגל הישראלי עשוי לאבד הרבה כישרונות שלא יוכלו לעשות את הפריצה שלהם".

כדורסל: החיזוק של ירושלים

לא רק הפועל ת"א, גם הפועל ירושלים מתחמשת. הקבוצה מהבירה החתימה אתמול את הגארד האמריקאי ג'רמי מורגן (29), שהגיע מבורג אן ברס הצרפתית. מורגן ניצח לפני שנה עם בון את ירושלים בגמר ליגת האלופות ובעונה החולפת הגיע לגמר היורוקאפ. המאמן יונתן אלון: "לג'רמי יש איכויות שכל קבוצה רוצה לקבל. הוא היה במעמדים שאליהם אנחנו מכוונים ואני בטוח שביחד נוכל לעשות את הצעד הנוסף קדימה". (סתיו איפרגן)
עתודה. נבחרת ישראל סיימה במקום ה-10 באליפות אירופה אחרי הפסד 69:58 לאיטליה, אותה היא ניצחה בשלב הבתים. כוכב הנבחרת נועם יעקב נעדר שוב, כמו במשחק הניצחון 58:67 על גרמניה במוצ"ש. קלעו לישראל: אילי דולינסקי 13, שחר דורון 10, יובל הוכשטטר 9, אייל הראל ואלון מיכאלי 8, ניב למפרט 5, מקסים פילוננקו 3, עמית מנחם 2.