פלסטיני תושב השטחים, המזוהה עם חמאס: החשוד ברצח איש שירות בתי הסוהר יוחאי אבני (40). אבראהים מנצור, בשנות ה-20 לחייו, נעצר בחשד לרצח אבני, שאותר דקור בכל חלקי גופו ללא רוח חיים בדירתו שהוצתה לפני שבועיים בגבעון החדשה, שבבנימין.
1 צפייה בגלריה
yk14010869
yk14010869
יוחאי אבני ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה
כעת, גם לאחר מעצרו של מנצור, שב"כ והמשטרה עדיין מתקשים לקבוע באופן חד-משמעי את המניע לרצח. החשוד המזוהה עם חמאס נעצר יומיים לאחר הרצח על ידי יחידה 33 בלהב 433 (הגדעונים). ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי אירוע הרצח מעלה שאלות קשות כיצד הצליח אותו שב"ח להיכנס לתחומי היישוב, שכן מאז 7 באוקטובר המקום מאובטח על ידי כיתת כוננות וחיילי צה"ל. דירתו של אבני, שבה כאמור התרחש הרצח, ממוקמת מאות מטרים מנקודת משטרה ביישוב.
החשוד שנעצר היה עצור מנהלי של שב"כ על רקע פעילות הסתה, והוא השתחרר בחודש אפריל. אותו שב"ח לא נעצר בכלא עופר, שם עבד אבני, ולא הייתה ביניהם היכרות. הוא מתגורר בעיירה הפלסטינית בידו שבהרי ירושלים, שנמצאת ליד גבעון החדשה. נבדק האם באותו היום ניסה החשוד להיכנס לדירות נוספות ביישוב.
"בשיתוף פעולה עילאי של כלל הצוותים הבכירים נמצא הרוצח הנתעב", מסרה משפחתו של אבני. "מדובר במחבל פלסטיני שמתגורר בשטחים, תומך ומזוהה עם חמאס ודאעש. בלילה של 7 ביולי הרוצח השפל נכנס לדירתו של יוחאי יקירנו והחל ברצח אכזרי וזדוני. אנחנו מבקשים למצות את הדין עם הרוצח הנתעב ולהגיע לחקר האמת מאחורי המניע של הרצח".
בית המשפט הצבאי האריך בשבוע שעבר את מעצרו של החשוד עד ליום שני הבא, והחקירה בשב"כ וביחידה המרכזית במחוז ירושלים נמשכת. לפי שב"כ והמשטרה, כבר מאיסוף ממצאים ראשוני בזירה עלה החשד לרצח. "אני מברך את משטרת ישראל ושירות הבטחון הכללי על פעילות מקצועית, נחושה ומהירה שהביאה למעצרו של החשוד ברצח לוחם הכליאה יוחאי אבני ז"ל", אמר נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קובי יעקובי. "שוחחתי עם בני משפחתו של לוחם הכליאה, ויחד עם גורמי משטרת ישראל עידכנו אותם בפרטי האירוע ובדבר מעצרו של החשוד. מדובר בבן עוולה המוכר לשב"ס, שביצע את הרצח באכזריות המאפיינת את הבזויים באויבינו".