את חבורת הפלא הצעירה של גיא לוזון, ששחקניה יעלו מחר לראשונה מזה 48 שנה למשחק במסגרת טורניר הכדורגל האולימפי מול מאלי, צפוי להנהיג שון גולדברג, הנבחר הראשון של המאמן כחריג גיל.
1 צפייה בגלריה
yk14010904
yk14010904
(גולדברג | צילום: David Balogh/Getty Images)
לוזון יכול היה לזמן כל מי שהוא רק רצה כדי לחזק את הנבחרת שלו, כל כוכב כדורגל ישראלי, והוא בחר בבלם השקט של מכבי חיפה. גולדברג בן ה-29, זקן השבט, הוא מעין אנטיתזה לכוכבים מבוססי כישרון כמו אוסקר גלוך, ליאל עבדה או דור תורג׳מן, טיפוס של הרבה עבודה קשה, אחריות ויעילות.
״לי היה חשוב לראות איפה חסרים לנו שחקנים, באילו עמדות ואז לקחת את חריג הגיל״, מסביר לוזון. ״הכדורגל הישראלי לא התברך בדור של בלמים, ושון גולדברג הוא הבלם הישראלי הטוב ביותר כרגע. להביא חלוץ או קשרים התקפיים לא היה לי צורך, יש לי פה בנבחרת, גולדברג הוא מנהיג ובלם מעולה״.
תזכורת: רק לפני שלוש שנים עבר גולדברג מהפועל באר-שבע למכבי חיפה כדי לשמש גיבוי למגן השמאלי סאן מנחם, אלא שאז ברק בכר עשה לו את ההסבה לתפקיד הבלם, מה שהקפיץ לו את הקריירה והפך אותו לישראלי הטוב ביותר בעמדה הזו.
גולדברג, שמשמש סגן קפטן של עומרי גאנדלמן, הוא החוט המקשר בין השחקנים ללוזון ודמות חזקה ומשפיעה בחדר ההלבשה. ״הגיע הרגע שכולנו חיכינו לו ואנחנו דרוכים, מתרגשים ומצפים לעלות לדשא", אומר גולדברג לפני שהוא עולה לקומפלקס האימונים, "התאמנו מאוד קשה וזה רגע מאוד מרגש, אבל נחליף את ההתרגשות בדריכות כי יש לנו מטרה שננסה להגיע אליה בכל הכוח. אנחנו שואפים הכי גבוה שאפשר, יש כאן חבורה נדירה הן בפן האישי והן בפן המקצועי. התחברתי מאוד מהר לכולם ואנחנו יכולים לעשות דברים גדולים ביחד. מדליה? אני שואף הכי גבוה שאפשר״.
על הרגע שבו התבשר כי נבחר כחריג גיל, מספר הבלם: "זה כבוד גדול עבורי וזה ריגש אותי מאוד. זה כיף גדול להיות חלק מנבחרת ישראל ברגע כזה ולייצג את המדינה. אני שמח על האחריות שיש לי. יש כאן חבר'ה שעשו דברים מדהימים במונדיאליטו, יש להם את הכישרון וכולם חברים טובים וזה הבסיס להצלחה. דניאל פרץ הוא מרכיב מאוד משמעותי ויחסר לנו מאוד, אבל יש מי שישלים אותו. אנחנו באים בכל הכוח ובלי תירוצים".
גולדברג בן ה-29 גדל במכבי ת"א, אבל הספיק לרשום בשורותיה משחק ליגה אחד בלבד לפני שיצא למסע השאלות להפועל ת"א, בני-יהודה ובית"ר ירושלים. בקיץ 2018 חתם בהפועל חיפה, ממנה עבר אחרי שנה לבאר-שבע, שם פגש לראשונה את בכר, ובהמשך לקבוצה שתהפוך אותו לבלם הישראלי המוביל. גולדברג זכה עם מכבי חיפה בשתי אליפויות, גביע הטוטו ופעמיים אלוף האלופים, שמתווספים לשני גביעים עם באר-שבע ובני-יהודה. בין לבין הוא הוציא תואר ראשון במנהל עסקים באוניברסיטת רייכמן.
הוא בסך הכל 1.79 מטר, לא גובה אידיאלי לבלם, ומחר כבר יתמודד מול האתלטיות, הגובה והפיזיות של שחקני נבחרת מאלי, כשלצידו אמור לפתוח בלם שלא שיחק בעונה החולפת בשל פציעה, סתיו למקין משחטאר דונייצק.