ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור לנחות הלילה בוושינגטון לביקור מדיני שבו הוא צפוי להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן ולנאום בפני הקונגרס. זו הייתה טיסת הבכורה הרשמית של "כנף ציון", המטוס שאמור לשרת בעתיד את ראשי המדינה.
הפגישה עם ביידן נדחתה למועד אחר השבוע, כמו גם זו עם סגניתו קמלה האריס. לפני עלייתו למטוס לחץ נתניהו את ידי בני משפחות חטופים שהתלוו אליו לנסיעה. בהצהרה שמסר בנתב"ג אמר ראש הממשלה, על רקע הודעת ביידן כי לא יתמודד שוב לנשיאות, ש"בלי קשר למי שייבחר להנהיג את העם האמריקאי, ישראל היא בעלת הברית החשובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון, בעלת ברית שאין לה תחליף. אני אמור להיפגש עם הנשיא ביידן, שאותו אני מכיר יותר מ-40 שנים. זאת תהיה הזדמנות להודות לו על הדברים שעשה, והזדמנות לדון איתו בנושאים חשובים לשתי המדינות שלנו בחודשים הקרובים. זהו ביקור חשוב ביותר, בזמן שישראל נלחמת בשבע חזיתות".
1 צפייה בגלריה
yk14010988
yk14010988
(נתניהו ורעייתו בחדר הישיבות במטוס | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
זו הייתה הזדמנות ראשונה להתרשם מכנף ציון, שעלה לאוויר אחרי שנים ארוכות של עבודות שבהן הושקעו מאות מיליוני שקלים. בזמן הזה נרשמו אינספור עיכובים, בין היתר בשל הצורך להתאים את המטוס לצרכים ביטחוניים ואחרים.
נתניהו חנך בטיסה את חדר הישיבות במטוס. בהודעה שהפיצה לשכתו ועוררה סערה ברשת, נראו ראש הממשלה ורעייתו בחדר הישיבות לצד כובע שיווקי עם הכיתוב באנגלית "TOTAL VICTORY" (ניצחון מוחלט). הכובע מזוהה עם מיזם מסחרי שבו שותף ינון מגל.
במובנים רבים זאת הייתה טיסה היסטורית וניתן היה לחוש בהתרגשות של צוות המטוס ושל הנוסעים. המושבים של המטוס הוחלפו בחדשים. בין המחלקות הותקנו מחיצות דמויות עץ. שום דבר מפואר, אך פונקציונלי ומכובד. החלקים היותר מפוארים במטוס שייכים לראש הממשלה ורעייתו וכוללים חדר שינה עם מיטה זוגית, מקלחת קטנה, מראת איפור ומושבים רחבים ונוחים למאבטחים ולמזכירות. בגלל ענייני אבטחת מידע אין במטוס מערכת מולטימדיה, ולמעשה אין בו מסכים. במהלך הטיסה עידכן מתאם השבויים והנעדרים גל הירש את נתניהו במידע הכואב שהחטופים אלכס דנציג ויגב בוכשטב אינם בין החיים וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. בהודעה שפירסם נתניהו במהלך הטיסה הוא כתב: "רעייתי שרה ואני קיבלנו בכאב ובצער עמוק את ההודעה על כך שיגב בוכשטב ז"ל ואלכס דנציג ז"ל החטופים בשבי החמאס, אינם בין החיים. ליבנו עם המשפחות היקרות באבלן הכבד. אני מחויב להשיב הביתה את כל חטופינו - החיים והחללים כאחד".