לנאומו של ראש הממשלה נתניהו בפני שני בתי הקונגרס יש ערך גדול, עם ההזדמנות החשובה להציג בפני דעת הקהל האמריקאית והעולמית את המציאות הישראלית כפי שהתגבשה מאז 7 באוקטובר ואת מצוקתם של החטופים ותושבי הצפון, ולהחזיר את נושא הגרעין האיראני לסדר היום הציבורי. זאת בניגוד לדעה הרווחת שנוצרה בקרב פרשנים פוליטיים רבים, אשר גורסת כי נאומו של ראש הממשלה הינו נטול חשיבות אסטרטגית, וכי בעקבות ההתפתחויות הדרמטיות בוושינגטון אף אחד לא יקשיב לו.
אין להתעלם מכך שבצל פרישתו של הנשיא ביידן מהמרוץ לנשיאות, הכתרתה הכמעט ודאית של קמלה האריס כמועמדת הדמוקרטית במקומו, וניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר טראמפ - נאום נתניהו תופס פחות עניין ממה שעשוי היה לתפוס בדרך כלל. אולם, בצל בדיוק אותן התפתחויות, פגישותיו של נתניהו עם ביידן, טראמפ והאריס מקבלות חשיבות פוליטית-אסטרטגית עצומה. אם אכן תתקיים הפגישה עם ביידן, זאת תהיה הזדמנות עבורו להוכיח שהוא עדיין כשיר לכהונה עד ינואר, שכן כבר נשמעים קולות הקוראים לביידן להתפטר, לתת להאריס לכהן כנשיאה לתקופה זו, ובכך להרגיל את הציבור האמריקאי לאישה שחורה בחדר הסגלגל. מהלך זה עשוי אף לשפר מאוד את סיכוייה להתמודד בהצלחה מול טראמפ. ביידן בוודאי לא ירצה בזה, והוא יכול לנצל את הפגישה של נתניהו בכדי להוכיח כי על אף שאינו כשיר לרוץ, הוא אכן כשיר לכהן כנשיא.
עבור קמלה האריס, הפגישה עם נתניהו מהווה הזדמנות להצטייר כמדינאית המסוגלת לפעול על הבמה הבינלאומית. בין אם מתוך הערכה ובין אם מתוך סלידה, נתניהו הוא בין המנהיגים הבודדים המוכרים לציבור האמריקאי. הפגישות איתו תמיד מושכות עניין ציבורי ותקשורתי רחב. בנוסף, הפגישה תאפשר להאריס, שעד עכשיו ייצגה את הפנים הפרוגרסיביות והביקורתיות כלפי ישראל של הממשל, לחתוך מרכזה ולהציג עצמה כמועמדת פחות שמאלנית.
עבור טראמפ, הפגישה עם נתניהו תשמש אמצעי ליישור ההדורים והמשקעים שנשארו מפרשת סיפוח איו״ש ומכתב הברכה שנשלח על ידי נתניהו לביידן עם ניצחונו בשנת 2020. המועמד הרפובליקני יחד עם סגנו הנבחר ואנס ושאר המפלגה שואפים לזכות ביותר מ-20 אחוז מהקולות היהודיים, אחוז שלו היו זוכים בעבר רק בנסיבות הטובות ביותר. פגישה זו בוודאי עתידה לזכות בסיקור תקשורתי רחב, וטראמפ ירצה לנצל זאת כדי להצטייר כמדינאי ונשיא פרו-ישראלי. אולם, ערכן הגבוה והמשמעותי ביותר של הפגישות הללו הוא עבור נתניהו ומדינת ישראל. באמצעות הפגישות עם ביידן והאריס, ניתן לתקן את הסדקים שנוצרו בברית האמריקאית-ישראלית מאז אוקטובר ולפתור את המחלוקות הקשות סביב סוגיית העיכובים באספקת התחמושת והמו״מ סביב עסקת החטופים. כמו כן, ישנה הזדמנות להחיות את התמיכה הדו-מפלגתית בישראל, שפעם הייתה גולת הכותרת ביחסים בין שתי המדינות, אך עם השנים האחרונות נשחקה.
לעומקו של עניין, נתניהו יכול להיכנס עם שני המנהיגים הדמוקרטים לשיח אינטימי ולהגיע להבנות בנוגע לתרחיש ״היום שאחרי״ בעזה, המלחמה הצפויה עם חיזבאללה, והחזית הבינלאומית והאזורית נגד איראן. בפגישה עם טראמפ, ראש הממשלה נתניהו יכול לברר את מהות מדיניותו העתידית כלפי ישראל, הפלסטינים, ותוכנית הגרעין האיראנית. זאת ועוד, נתניהו יוכל לקבל רושם באיזו מידה השקפתו הבדלנית של טראמפ עשויה להשפיע על מעורבותה של ארה״ב במזרח התיכון ובעולם. נסיעתו של ראש הממשלה לוושינגטון תירשם כהצלחה לאו דווקא בגלל תוכן נאומו, מנוסח ומוצג היטב ככל שיהיה, אלא בגלל הצלחתו לפתוח דף חדש ביחסינו עם בת בריתנו החשובה. ברית זו תישאר קריטית לביטחוננו ואף לקיומנו, ללא כל קשר איזו מפלגה ואיזה מועמד או מועמדת ינצחו בנובמבר.
באמצעות הפגישות עם ביידן והאריס נתניהו יכול לתקן את הסדקים בברית האמריקאית-ישראלית ולהחיות את התמיכה הדו-מפלגתית בישראל, שפעם הייתה גולת הכותרת ביחסים בין שתי המדינות