במקביל למשפחות חטופים שהצטרפו לנסיעת ראש הממשלה באופן רשמי, בוושינגטון נמצאות כעת שתי קבוצות נוספות של משפחות. אחת מהן כוללת את מי שמפגינות בקריה בתל-אביב וקוראות לעסקה מיידית.
חלק מהמשתתפים במשלחת זו הצליחו לטוס באמצעות מימון המונים, כמו שחר זהירו, אחיינו של אברהם מונדר, או אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר ז"ל. אביו של נמרוד כהן החטוף בעזה, יהודה כהן, נמצא כעת בוושינגטון ואמר ש"בינתיים הפגישות שלנו הן עם עיתונאים ופעילים מקומיים. ברביעי ובחמישי אנחנו מתכננים להיפגש עם סנאטורים וגורמים בבית הלבן. המטרה שלנו היא ליצור תשומת לב לדחיפות העסקה ולהגיד שנתניהו הוא לא ישראל. אנחנו מקווים שזה יפעיל לחץ הפוך על נתניהו מול הלחץ של בן גביר וסמוטריץ'. זה הכל אישי וכדי שהוא ישרוד. בכל מקרה, אנחנו לא מתכננים מחאה עם צעקות".
1 צפייה בגלריה
yk14010919
yk14010919
(נתניהו עם קרובי חטופים, אמש בנתב"ג | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
מי שלנים עם יהודה וקבוצתו באותו המלון בוושינגטון הם בני משפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקאית. אלה הגיעו לוושינגטון כדי להיפגש עם נציגי הממשל המלווים אותם ולהאזין לנאומו של נתניהו מן הגלריה שבבית הנבחרים. הם היו צפויים להצטרף אמש לפגישה הכללית של המשפחות עם ראש הממשלה, אולם זו נדחתה.
אתמול עם המראת משלחת המשפחות במטוס כנף ציון, החליטה שלי שם טוב להצטרף לטיסה בדקה ה-90. עד כה שלי, המזוהה עם המאבק לעסקה וממקימי מטה משפחות החטופים, לא טסה לאף משלחת. "290 יום שלא יצאתי מגבולות הארץ", היא סיפרה, "אני טסה להשיב את עומר שלי הביתה. אני טסה לזעוק את הזעקה שלי ושל כל משפחות החטופים. זה הזמן לחתום על עסקה להשיב אותם הביתה".