דובב בינדיגר, רב המרכז הרפואי הלל יפה, שוחרר משירות מילואים פעיל בחיל השריון כבר לפני כעשור. לאחר אירועי 7 באוקטובר הוא החליט להתגייס ולתרום את חלקו בשטח. לאחר שקיבל את ברכת הדרך ממנהלי המרכז הרפואי, הוא פנה לשלטונות הצבא בבקשה לחזור ללבוש מדים, הפעם כרב צבאי. בימים אלה הוא נמצא בקורס קצינים בבה"ד 11, בדרך להגשים את חלומו ולשרת את צה"ל בתפקיד זה.
2 צפייה בגלריה
yk14013695
yk14013695
(מתחת לאלונקה | צילומים: דוברות הלל יפה)
בימי שגרה אפשר למצוא את הרב בינדיגר (45) במסדרונות בית החולים בחדרה. הוא מוכר היטב לכולם שם, תמיד עם חיוך על פניו, עוסק בנמרצות במגוון היבטים הקשורים להלכות דת למטופלים ובני משפחותיהם ולסגל בית החולים.
בינדיגר, אב לשישה ותושב היישוב נריה שבמטה בינימין, למד בישיבת מרכז הרב כעשור. לאחר ששימש רב קהילה ביישובים שונים, הוא התמנה לרב המרכז הרפואי הלל יפה, תפקיד שבו הוא מחזיק כבר שמונה שנים.
2 צפייה בגלריה
yk14013825
yk14013825
בעבודה בבית החולים. הרב בינדיגר | צילום: דוברות הלל יפה
"אני משוחרר מצה"ל כמעט עשור", מספר הרב בינדיגר, "הייתי לוחם בשריון במהלך שירותי הצבאי, ולאחר מכן עשיתי גם שירות מילואים. מעולם לא החסרתי יום, ככל שנדרשתי התייצבתי לשרת את המדינה, עד שהשתחררתי. לאחר 7 באוקטובר התגבר אצלי הצורך לתרום את חלקי עבור המדינה ועבור הלוחמים שלנו. אני רואה בכך שליחות של ממש, לעזור לעם ישראל בשעה קשה זו. פניתי למנהלים שלי בבית החולים בבקשה לאפשר שלי להיעדר מתפקידי כדי להתגייס לשירות מילואים, ובמקביל שלחתי בקשה לצבא. לאחר שקיבלתי את האישורים, וכמובן את ברכת הדרך מאשתי, יצאתי לדרך".
בימים אלה הרב בינדיגר משלים כאמור קורס קצינים בבה"ד 11 ומיועד להתמנות בהמשך לרב צבאי מלווה. "עם ישראל נמצא בשעה מאתגרת", הוא אומר, "חובתי וחובת כל מי שכוחו במותניו לסייע ולהיכנס תחת האלונקה. אני אדם דתי ושומר הלכות קטנות כגדולות. חשוב לי להפיח רוח וחוסן נפשי בלוחמינו בשטח. אני רוצה לתרום ואני מאמין שאפשר לשרת בצבא לצד קיום הלכות דת, חיי מצווה ותורה. עשיתי את זה בעבר כלוחם, וכיום אמשיך לתרום את חלקי כרב צבאי ורב קהילה".