מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק, ולפיה בנקים לא יוכלו לסגור סניפים מבלי לקבל לכך אישור של ועדת הרישיונות של בנק ישראל.
בהצעת חוק הבנקאות של חברי הכנסת יצחק פינדרוס, אלון שוסטר ואחמד טיבי תמכו 19 חברי כנסת ללא מתנגדים או נמנעים. על פי הצעת החוק, כל החלטה בבקשה לסגירת סניף תאגיד בנקאי קבוע תתקבל לאחר התייעצות המפקח על הבנקים עם ועדת הרישיונות, ורק לאחר שניתנה לתאגיד הבנקאי הזדמנות להשמיע את טענותיו. כמו כן, מוצע כי אם הוחלט לסגור סניף כאמור, יפרסם התאגיד הבנקאי הודעה על סגירת הסניף באתר האינטרנט שלו. לדברי המציעים, "לסגירת סניף בנק עלולות להיות השלכות שליליות על ציבור הלקוחות שלו ובמיוחד על הלקוחות הקשישים".

תשלום לפי דקות בחניונים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה כי דמי החניה בחניון ייגבו בהתאם למשך הזמן שבו נעשה שימוש בפועל בשירותי החניה, לפי יחידות זמן של דקה. הצעת החוק של ח"כ נעמה לזימי מתייחסת לכך שכיום מפעיל חניון מחויב לגבות דמי חניה בחניון לפי יחידות זמן של 15 דקות, אולם על שעת החניה הראשונה הוא רשאי לגבות דמי חניה שיחושבו ביחידות זמן של שעה שלמה, ולא בהתאם לזמן החניה בפועל. כפועל יוצא של הסדר זה נגבה תשלום בעד שירות שלא ניתן בפועל, בעיקר בשעת החניה הראשונה.