קמלה האריס השלימה אתמול 48 שעות מהמדהימות בהיסטוריה של הפוליטיקה האמריקאית, כשהבטיחה למעשה סופית את היותה מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. ראשי המפלגה יתכנסו היום כדי להחליט מתי לבצע הצבעה חוזרת מהירה של צירי המפלגה, אבל כבר אתמול השיגה האריס התחייבות של כ-2,500 צירים, הרבה מעבר לרף הנדרש – 1,976 צירים. במקביל, נקבע אתמול שהאריס תיפגש מחר עם ראש הממשלה נתניהו.
המינוי הרשמי יקרה רק אחרי ההצבעה עצמה, כנראה בשבוע הבא, אך האריס כבר חגגה: "גאה שהשגתי את התמיכה הרחבה הדרושה כדי להפוך למועמדת המפלגה שלנו, ומצפה לקבל את המועמדות הרשמית בקרוב".
1 צפייה בגלריה
yk14012479
yk14012479
(האריס | צילום: Erin Schaff, אי־אף־פי)
ההשתלטות המהירה של האריס על המועמדות הייתה מיצג מרשים של יעילות וארגון. היא זכתה לתמיכה גורפת מכל פינות המפלגה, כולל כל מי שהיה עשוי לרוץ נגדה. עד אתמול בבוקר גייס הקמפיין שלה יותר מ-100 מיליון דולר שהגיעו מ-1.1 מיליון תורמים מאז יום ראשון אחר הצהריים.
מאחורי הקלעים נעה האריס באותה מהירות וכבר מינתה למנהלת הקמפיין את ג'ן אומלי דילון, שיומיים קודם עמדה בראש הקמפיין של ביידן, ושכרה את התובע הכללי לשעבר, אריק הולדר, שותפו הפוליטי של הנשיא אובמה, לפקח על תהליך בדיקת הרקע למועמדים לתפקיד סגן הנשיא.