ההתאחדות לכדורגל הגישה ערעור ל-CAS (בית הדין לספורט) על הרחקתו של רוי רביבו משני המשחקים הראשונים בטורניר בפריז, בטענה שמאופ"א נאמר כי ההשעיה בעקבות הכרטיס האדום שספג בליגת האומות מול איסלנד לא תקפה במשחקים האולימפיים, והתשובה אמורה להימסר עד היום בצהריים. יחד עם זאת, כפי שנחשף אתמול ב"ידיעות אחרונות", בתקנון אופ"א קיים סעיף שקובע בפירוש כי ההשעיה תקפה גם באולימפיאדה.
עיון בסעיף הרלוונטי היה אמור למנוע את המחדל ולהבהיר את המצב כבר לפני ארבעה חודשים, ואולי המאמן האולימפי גיא לוזון היה מוותר על רביבו ומזמין שחקן אחר במקומו. אלא שבדיקה הנערכת גם בליגות הנמוכות בישראל לגבי כרטיסים צהובים ואדומים שנשלפו לעבר השחקנים, לא בוצעה הפעם - מה שגרם לחילופי האשמות בצמרת ההתאחדות, יחד עם דרישה להקמת ועדת בדיקה לאירוע שגרם למבוכה גדולה.
1 צפייה בגלריה
yk14012295
yk14012295
(צילום: עוז מועלם)
כעת מתברר כי אחרי עליית הנבחרת לאולימפיאדה התקיימה פגישה שבה השתתפו בין היתר יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, המנכ"ל ניב גולדשטיין, המאמן לוזון ומנהל אגף הנבחרות גיא פטוריאנגין, שביקש לקחת על עצמו את הפרויקט האולימפי. ואולם, עם חזרתו ארצה של יו"ר אגף הנבחרות, רונן הרשקו, הוא ביקש להעביר לידיו את כל הסמכויות והוא היה גם הגורם המקשר מול אופ"א והוועד האולימפי. הרשקו נמצא בפריז, פטוריאנגין אמור לנחות היום והמתיחות בין הגורמים השונים בהתאחדות גדולה.
זוארץ, שביקש להגיש את הערעור ל-CAS, זועם על השתלשלות האירועים ועם חזרת הנבחרת ארצה הם ייבדקו, מה שעלול להוביל לפיטורים של בעלי תפקידים בהתאחדות. היו"ר עוד מקווה שבעקבות הערעור רביבו יוכל לשחק לפחות נגד פרגוואי בשבת, אבל בכל מקרה הקורבן הגדול של האירוע הוא כמובן השחקן עצמו. בסביבתו אמרו: "היה לו חלק גדול בהצלחה, הוא עשה את כל ההכנה ולא יצא עם מכבי ת"א למשחקים באירופה. חבל שהוא נפגע בגלל שמישהו לא הסתכל בתקנון אופ"א".