בינגו של לאזטיץ'. תשע שנים חלפו מאז שמכבי ת"א שיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות, עם אותו שער מפורסם של ערן זהבי בפלייאוף העלייה מול באזל; 11 שנה עברו מאז שסטיאווה בוקרשט הייתה במעמד; אתמול המסע של שתי הקבוצות בדרך חזרה לבמה הגדולה של אירופה החל עם 1:1 ברומניה, שמשרת בעיקר את הצהובים.
זהבי ודור פרץ הם היחידים שהיו שותפים לאותו קמפיין. מספר 7 בצהוב, שיחגוג מחר 37, חלם לסדר לעצמו מתנת יום הולדת יוקרתית, אבל לא מצא את הרשת. בדקה ה-66 הוא פינה את מקומו לדן ביטון – במה שהתברר כבינגו הראשון של המאמן החדש ז'רקו לאזטיץ'. חמש דקות בלבד על הדשא הספיקו למחליף כדי להשתיק את 26 אלף הרומנים ביציעים ולעלות את מכבי ת"א ל-0:1 נגד כיוון התנועה.
1 צפייה בגלריה
yk14012761
yk14012761
(ביטון אחרי שער היתרון. החזיק מעמד חמש דקות)
ה-0 בצד שמאל של התוצאה באותו שלב היה בעיקר הודות לרועי משפתי, שנתן כמה הצלות מרשימות. העציקה של ביטון החזיקה מעמד עד הדקה ה-76, אז דניס אולארו הרים כדור חופשי וג'ויסקים דאווה הקמרוני נגח פנימה וקבע שוויון מוצדק. הפעם גם משפתי לא עזר.
בלי שלושת רבעי הרכב. המאמן הסרבי עלה בהרכב שלא נראה עוד העונה: בלי פליסיו מילסון שנשאר מחוץ לסגל ונראה נחוש לעזוב אחרי שקיבל הצעה מפתה מהכוכב האדום בלגרד, ללא חמשת השחקנים שנמצאים עם הנבחרת האולימפית (אושר דוידה, אלעד מדמון, עידן שחר, דור תורג'מן ורוי רביבו) ועם זר חדש אחד בלבד, הבלם טייריס אסאנטה.
במצב הלא ממש אופטימלי הזה, הקבוצה של לאזטיץ' הגיעה לבוקרשט במטרה אחת: להשיג תוצאה טובה כדי להעביר את ההכרעה לגומלין "הביתי" בבודפשט. הצהובים הצליחו לכפות על הרומנים את הקצב שלהם, בעיקר במחצית הראשונה, בה שתי הקבוצות התקשו להגיע למצבים ליד השערים. המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי, ועם הרבה מזל (ומשפתי אחד) זה לא נגמר בניצחון ברור של אלופת רומניה.
הביתה לבודפשט. סטיאווה היא מועדון עם עבר מפואר, כולל זכייה בגביע אירופה, אבל מאז לא נשאר הרבה. מצד שני, מובן שאי-אפשר לזלזל במועדון בו נכללים שלושה שחקנים (השוער שטפן טרנובאנו, והקשרים אדריאן שוט ואולארו) מסגל הנבחרת המקומית שהרשימה ביורו והגיעה עד שמינית הגמר. הולך להיות צמוד בבודפשט.
מכבי ת"א: משפתי, אבישי כהן (66 חוזז), שלמה, נחמיאס, אסאנטה (81 אבו-פרחי), דודזאדה, ואן אובריים, פרץ, קניקובסקי, אדו (74 בלטקסה), זהבי (66 דן ביטון).
בית"ר ירושלים. החלוץ הגנאי פטריק טוומאסי, שכיכב לפני שנתיים במכבי נתניה, שב לישראל וסגר בקבוצה של ברק יצחקי לעונה עם אופציה לאחת נוספת. טוומאסי (30), שמגיע מפאפוס הקפריסאית, יהיה הזר החמישי של הקבוצה. (נדב צנציפר)

חולון וירושלים מתחמשות

אחרי שלבש את המדים האדומים של הפועל ירושלים והצהובים של מכבי ת"א, הגארד ג'יילן אדאמס (28, 1.91 מ') הגיע לתחנה השלישית שלו בישראל, הפועל חולון. הסגולים החתימו גם את הסנטר מרקוס בינגהאם (24, 2.13 מ'), ששיחק בעונה שעברה בהפועל חיפה תחת גיא גודס, מאמנה החדש-ישן של חולון.
הפועל ירושלים קרובה להשלים את הסגל שלה, כשצירפה את הרכז ג'ארד הארפר (26, 1.78 מ') בחוזה לשנתיים הקרובות. הארפר, בוגר מכללת אובורן, לא נבחר בדראפט אבל רשם 16 הופעות ב-NBA. בשנתיים האחרונות שיחק במדי ולנסיה ביורוליג ורשם 9.3 נקודות ו-3 אסיסטים ב-17 דקות למשחק. (סתיו איפרגן)