הגננת המיתולוגית של ניר עוז

"הלילה התבשרנו שבמבצע חילוץ צבאי חולצה גופתה של מיה גורן. לאחר למעלה מתשעה חודשים, היא הובאה חזרה הביתה לקבורה". כך נכתב בהודעה שפירסם אמש קיבוץ ניר עוז. "המשפחה עודכנה בשעות האחרונות על המבצע. קהילת ניר עוז תמשיך במאבק להחזרת החטופים כולם, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".
גורן (56) ז"ל, הייתה הגננת המיתולוגית של קיבוץ ניר עוז. בעלה אבנר ז"ל – שנרצח במתקפת 7 באוקטובר – הוא יליד ניר עוז. לפני כ־26 שנים הכיר את מיה, והשניים קבעו את ביתם בקיבוץ והביאו לעולם ארבעה ילדים.
"אמא הייתה אשת חינוך מאז ומתמיד", סיפרו ילדיהם של בני הזוג בראיונות קודמים. "מאז שהיא הגיעה לקיבוץ היא עבדה עם ילדים. היא הייתה ידועה באופטימיות שלה ובמסירות שלה לעבודה. האהבה שלה לילדים הובילה אותה לעבוד הרבה מעבר לשעות המקובלות, לבוא לבית התינוקות גם בשבתות וחגים, אפילו בשבת של 7 באוקטובר".
באותה שבת נחטפה גורן מבית הילדים. "אבא סיפר שמחבלים נכנסו הביתה", סיפרה בעבר בתם, דקל. "הוא נאבק בהם בדלת הממ"ד, הם ניסו לפרוץ אותה. ב־10:42 הוא נראה לאחרונה בוואטסאפ. השיחה האחרונה שלי עם אמא הייתה בערך ב־9:45. היא אמרה שנכנסו לבית הילדים מחבלים ושהיא מסתתרת מתחת למיטה. עשר דקות אחר כך היא הפסיקה לענות - והטלפון נותק", שיחזר אחיה, בר.
ב־16 באוקטובר בישר גורם רשמי לארבעת ילדי משפחת גורן, שהטלפונים של הוריהם אוכנו ברצועת עזה, ושהם מוגדרים כחטופים. יומיים מאוחר יותר הגיעה קצינת נפגעים להודיע שגופת האב, אבנר, זוהתה. ב־1 בדצמבר הודיע קיבוץ ניר עוז שגם גורן אינה בין החיים.
"מיה גורן הייתה אשת חינוך ברמ"ח איבריה. נולדה וגדלה ברמת־גן. הייתה מדריכה ורשג"דית בצופים, מפקדת גדנ"ע, למדה בסמינר הקיבוצים ומאז שעברה בעקבות אהובה אבנר ז"ל (שנרצח גם הוא בשבת השחורה) הייתה גננת ומטפלת בניר עוז. אם לארבעה ילדים. הייתה אישה אוהבת, אופטימית, אנרגטית ומסורה. גם בחיים האישיים והמשפחתיים, גם החיים הקהילתיים וגם ובעיקר בעבודתה החינוכית היא עשתה הכל באהבה, אכפתיות ומסירות", סיפר אתמול בנה, גל.
"בשבת השחורה שהתה בגן הילדים בו עבדה, שם נפצעה ונחטפה במצב קשה. בהמשך נודע למשפחה על הירצחה. הוחזרה לקבורה מכובדת בארץ ישראל ותיקבר בניר עוז לצד בעלה.
גם עכשיו אנו קוראים להשבתם המיידית של 115 החטופות והחטופים - אלו החיים לשיקום ואלו הנרצחים לקבורה. לכולם מגיע סוף שכזה בין אם איחוד עם אהוביהם ובין אם סגירת מעגל. ההפקרה חייבת להיפסק".

חבר כיתת הכוננות שזינק ראשון

ב־10 בנובמבר 2023 קיבלה משפחת גולדין את הבשורה המרה והכואבת. אורן (33),
חבר קיבוץ ניר יצחק שהוגדר כחטוף, נרצח בטבח 7 באוקטובר, וגופתו מוחזקת בידי חמאס.
אתמול עודכנה המשפחה שגופתו של גולדין ז"ל, חולצה מעזה במבצע הצבאי.
גולדין, שגדל בניר יצחק ובחר להקים בו את משפחתו, לצד הוריו ואחיו, הותיר אחריו אישה, אושרית, ותאומים בני שנתיים – אביב ואילי.
4 צפייה בגלריה
yk14014360
yk14014360
אורן גולדין
"חבר כיתת הכוננות של הקיבוץ, שהיה הראשון לצאת באותו בוקר ארור, עוד לפני שידענו כמה חמורה הסכנה שאורבת בחוץ", נכתב בהודעת הקיבוץ אמש. "במשך כמעט עשרה חודשים קראנו וייחלנו ליום בו תושב גופתו לישראל ונוכל לטמון אותו בבית שכל כך אהב, קיבוץ ניר יצחק. אורן הותיר אחריו משפחה גדולה ואוהבת. אושרית, אביב, אילי, אדי, יאיר, רני, שי, משה וכל המשפחה המורחבת".

הקשר של מפקד החטיבה

53 ימים אחרי מתקפת הפתע של חמאס, התיר צה"ל לפרסם שארגון הטרור מחזיק בגופתו של סמל־ראשון תומר יעקב אחימס (20), שנפל בקרב ב־7 באוקטובר.
סמ"ר אחימס, מלהבים, היה הקשר של מפקד החטיבה הדרומית, אלוף־משנה אסף חממי ז"ל, שנפל אף הוא לצידו וגופתו עדיין מוחזקת ברצועת עזה. "אף פעם לא היית צריך שאגן עליך, ידעת להסתדר לבד", ספד לו אחיו הגדול אייל. "סליחה תומר, על כך שברגע היחיד בחייך כשהיית צריך – לא הייתי שם להגן עליך".
4 צפייה בגלריה
yk14014299
yk14014299
תומר אחימס

גבורת לוחם החפ"ק

53 ימים החזיקו ויקטור, אלנה ובתם הבכורה אלינה ברודסקי מרמת־גן בתקווה שהבן והאח הצעיר, קיריל (19) ז"ל, נמצא בחיים בשבי חמאס. אבל בסוף חודש נובמבר התבשרה המשפחה רשמית: סמל קיריל ברודסקי (19) נפל בקרבות וגופתו מוחזקת בידי ארגון הטרור בעזה.
סמל ברודסקי היה הנהג בחפ"ק של מח"ט דרומית, אל"מ אסף חממי ז"ל, ונפל לצידו ולצד הקשר סמ"ר תומר יעקב אחימס ז"ל, בקרב בקיבוץ נירים. אמש הוחזרו יחד גופותיהם של שני לוחמי החפ"ק, ברודסקי ואחימס.
4 צפייה בגלריה
yk14014365
yk14014365
קיריל ברודסקי