לפחות שלושה קרובי חטופים נעצרו בעקבות המחאה בקונגרס במהלך נאומו של ראש הממשלה נתניהו, שבמסגרתה חשפו חולצות צהובות עם הכיתוב "סגור את העסקה עכשיו". בין קרובי החטופים שהוצאו מהאולם היו אלון גת, אחיה של החטופה כרמל גת; כרמית פלטי קציר, אחותו של אלעד קציר שנחטף ונרצח בשבי חמאס, ושחר מור (זהירו), אחיינו של החטוף אברהם מונדר.
מטה משפחות החטופים מסר בתגובה לנאומו של נתניהו כי "52 דקות של נאום עם מחיאות כפיים לא ישכיחו את העובדה האחת והמצערת, שצמד המילים 'עסקה עכשיו' נעדר מהנאום. לא דובר על 120 חטופות וחטופים שגם הלילה לא ישובו הביתה".
2 צפייה בגלריה
yk14014289
yk14014289
(כרמית פלטי קציר נעצרת בקונגרס | צילום: מתוך הטוויטר של פרנק טורפ)
על אף ההבטחה כי נציגים ישראלים ייצאו לדוחא היום, הוחלט אמש כי המשלחת תצא רק אחרי פגישת נתניהו עם הנשיא ג'ו ביידן - ולא לפני תחילת השבוע הבא. לקראת נאומו של נתניהו בקונגרס, משפחות חטופים התכנסו אמש בתל-אביב, יחד עם מפגינים, בדרישה להגעה לעסקה.
עינב, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה: "במקום להצהיר בקונגרס שהוא מקבל את העסקה שעל השולחן, נתניהו מונע את מימושה ממניעים אישיים. גם אם נתבשר על עוד חטופים שמתו במנהרות, הוא ימשיך את מסע היח"צ שלו בארה"ב". אלי אלבג, אביה של לירי שנחטפה מנחל עוז, נשא דברים בהפגנה: "ראש הממשלה, אתה בוושינגטון, אתה טס למיאמי להיפגש עם כולם, אבל אתה לא נפגש איתנו, המשפחות? תמכור לכולם סיפורים, לא לנו".
2 צפייה בגלריה
yk14014260
yk14014260
המחאה בתל־אביב, אמש | צילום: קובי קואנקס
לפני היציאה לצעדה, נשא דברים עומרי שתיוי, אחיו של החטוף עידן שתיוי. הוא התייחס לפגישה של נתניהו עם משפחות חטופים בוושינגטון. בהקלטה שהשמיע מהפגישה, נשמע נתניהו אומר: "אני יודע את הקושי הנורא שלכם, את הסיוטים שאתם עוברים, את הגיהינום שאתם חיים בתוכו. אל תאבדו תקווה, אנחנו נממש אותה". עומרי אמר: "עידן, אני מצטער שלא הצלחתי עדיין, אני עושה הכל, אני מנסה בכל כוחי".
יוני, אביה של התצפנית נעמה לוי שנחטפה מנחל עוז, אמר ל"ידיעות אחרונות": "כל נושא הדחיפות והבהילות בהצלת חיים, לא מתכתב עם קצב האירועים. המתווכות מחכות יותר משבועיים לתשובה מישראל. מורחים את הזמן".
במקביל, אלפים הפגינו מחוץ לקפיטול בוושינגטון בזמן הנאום. רבים נשאו דגלי פלסטין, אחרים אחזו בשלטים עם תמונת נתניהו והכיתוב "פושע מלחמה מבוקש". חרדים קיצונים הניפו דגלים עם הכיתוב "לשחרר את פלסטין".