המתנה של 48 שנה מאז מונטריאול-1976 הגיעה לסיומה, וגם קללת השוערים ופרשת "רביבו גייט" הושארו מאחור כאשר שחקני נבחרת ישראל עלו על הדשא בפארק דה פראנס למפגש עם מאלי בהופעה הראשונה שלהם באולימפיאדת פריז. במשך שש דקות הם גם השתעשעו עם הרעיון של ניצחון, אבל זה הסתיים ב-1:1.
2 צפייה בגלריה
yk14014377
yk14014377
(אלעד מדמון באודישן לנבחרת ההתעמלות האמנותית, אמש בפריז | צילומים: עוז מועלם, פריז)
פיזיות מול טכניקה. ההבדלים בין שתי הנבחרות נראו מיד לעין: הפיזיות של השחקנים מאפריקה לעומת הטכניקה של אלה מהמזרח התיכון, בואכה אירופה. לפעמים הישראלים הצליחו לממש את היתרון היחסי שלהם ולהתקרב לשער של מאלי, אבל המשחק היה בעיקר בשליטה אפריקאית. גיא לוזון שידר (לפחות כלפי חוץ) שהוא לא מוטרד יותר מדי מהפציעות של דניאל פרץ וניב אליאסי ושהוא סומך על עומר ניראון. שוער מכבי נתניה לא איכזב ורשם לפני ההפסקה כמה הצלות, שהשאירו את ישראל במשחק ומנעו ממאלי את היתרון שלמען האמת הגיע לה.
שוויון מהיר. אוסקר גלוך ניסה לעשות את הדריבלים המפורסמים שלו אבל נתקל פעם אחר פעם בקשיחות של שחקני מאלי. ליאל עבדה ודור תורג'מן ניסו לפרוץ באגפים וגם אלעד מדמון הגיע מספר פעמים לרחבה, אבל לכולם חסר הדיוק בפעולה האחרונה. ומה שלא עשה הדיוק הישראלי השלים מלך השערים של היורו - עצמי. גלוך בעט, השוער הדף ובלם מאלי חמידו דיאלו (57) דחק לשערו. היתרון החזיק מעמד שש דקות בדיוק, עד ששיקנה דומביה (63) נגח מקרוב לרשת של ניראון.
2 צפייה בגלריה
yk14014376
yk14014376
האוהדים הישראלים ביציע | צילומים: עוז מועלם, פריז
עימותים ביציעים. האווירה בפארק דה פראנס הייתה מדהימה, רחוקה מאוד ממשחק כדורגל שגרתי במשחקים אולימפיים. אלפי יהודים וישראלים הגיעו מצוידים בדגלי ישראל לאיצטדיון של פריז סן זרמן כדי לצפות תמורת 20 יורו במשחק בתשע בערב שעון מקומי. אוהדי מאלי היו מאוד דומיננטיים מבחינת הכמות, אבל אלה של ישראל יצרו אווירה ביתית לנבחרת תכולת המדים. כבר במהלך השמעת "התקווה" נשמעו שריקות בוז רבות ונשלפו דגלי פלסטין, אבל היו גם מנגד קריאות "עם ישראל חי" שאיזנו את הכוחות. במהלך המשחק נכנסו פלסטינים ומרוקאים עם דגלים לתוך היציעים הישראלים כדי לייצר פרובוקציה. נרשמו גם כמה עימותים, שהובילו לתקריות אלימות.
ישראל: ניראון, פיינגולד, למקין, גולדברג, בן הרוש, פרדה (46 אזולאי), גאנדלמן, גלוך (82 יונה), עבדה (67 דוידה), מדמון (46 שחר), תורג'מן.
הפצצה יפנית. במשחק המוקדם בבית נרשמה תוצאה בלתי צפויה – יפן הרשימה מאוד ב-0:5 מטורף על פרגוואי, שנראתה כמו הנבחרת החזקה בבית אבל איבדה את הראש אחרי כרטיס אדום מוקדם. קשר ספרטה רוטרדם שונסוקה מיטו כבש את הראשון (19), ותוך שש דקות ווילדר ויירה נכנס בפראות ביו היראקאווה, פצע אותו והורחק. יפן הרגישה נוח עם היתרון המספרי והשערי, נראתה מצוין במחצית השנייה עם כדורגל אטרקטיבי, והמשיכה עם השני של מיטו (63), שער של ריהיטו ימאמוטו (70) וצמד שכבש שוטה פוג'יו (82 ו-87).

קרקס אולימפי

במילים של מאמן נבחרת ארגנטינה חאבייר מסצ'ראנו, משחק הפתיחה בטורניר האולימפי מול מרוקו היה "הקרקס הכי גדול שראיתי בחיי". ארגנטינה קבעה 2:2 בדקה ה-16 של תוספת הזמן (השופט הוסיף 15), ואוהדים מרוקאים זועמים פרצו לכר הדשא, כאשר חזיזים וחפצים נזרקו מהיציע. המגרש והיציעים התרוקנו, אך יותר משעה לאחר מכן הוכרז כי המשחק יחודש לשלוש דקות. השחקנים חזרו לדשא שעתיים אחרי האירוע, ואז, לתדהמת הארגנטינאים, השופט ניגש למסך ה-VAR ופסל את שער השוויון בגלל נבדל בתחילת המהלך. ארגנטינה ניסתה להשוות שוב בזמן הקצר שנותר לה, אבל מרוקו חגגה 1:2.