למרות שכל הערוצים שידרו את נאום ראש הממשלה נתניהו, וכולם עסקו בו בהרחבה לאורך היום - בערוץ 14 הרגישו שהם נקראו לדגל. ערוץ הבית של נתניהו לקח את האמירה "על חנופה אף אחד לא קיבל סטירה" צעד קדימה. או ברוח האולימפיאדה: יותר חנופה, יותר ליקוקים, ועוד יותר חזק.
1 צפייה בגלריה
yk14014232
yk14014232
(חגגו כאילו ישראל זכתה במונדיאל. נאום נתניהו)
אצל שרון גל ב-19:00 ההתייחסות לנתניהו הייתה אפילו יותר אוהדת מבדרך כלל, וזאת משימה קשה כמו לזכות בזהב אולימפי. אפילו ראש הממשלה, אם היה זמין, היה מתקשר ואומר להם להרגיע קצת. "זה נאום חייו", אמר יעקב ברדוגו. "נאחל לו בהצלחה, כי זה האינטרס של כולנו", השיב המנחה, בעוד אפי איתם אמר: "זה יהיה מאוד דומה לסיטואציה שצ'רצ'יל נשא את הנאום שלו כשאירופה התכסתה בענן שחור".
מה שבטוח, הייתה זו שעתם היפה ביותר של מלחכי הפנכה. הייתה תחרות בין הפרשנים, המגישים והכתבים: מי יחמיא יותר לנתניהו, ומי ימצא את הדרך המתוחכמת ביותר להגיד שזה נאום היסטורי, שכמותו לא נראה, לפחות מאז הנאום הקודם כמובן. טרחו להזכיר פעם אחר פעם את העובדה שמדובר ב"שיא היסטורי" - המנהיג שנאם הכי הרבה פעמים בקונגרס. כאילו זה שיא שערים במונדיאל. מה זה משנה לצופה הסביר אם זה הנאום הראשון אי פעם או הרביעי. גם העיסוק ב"איזה טריק נתניהו ישלוף הפעם" הוא רדוד ביותר. אם אתם לא יודעים, אז אל תכינו את הצופים להפתעות שאולי יהיו, ואולי גם לא יהיו.
בשאר הערוצים הסיקור היה מאוזן יותר. כולם הזכירו שלא מדובר באירוע מרכזי בארה"ב, ושנתניהו יצטרך להתאמץ כדי למשוך את תשומת הלב האמריקאית בימים אלה. ראוי לציין את "כאן 11" לטובה. חמש דקות לפני הנאום של נתניהו, עברו באולפן לניבה ונקרט, אמו של עומר שחטוף בעזה. זה זמן שידור יקר במיוחד, אז מדובר בבחירה אמיצה.
גם ברשת 13 היה דיווח מהפגנת משפחות החטופים בוושינגטון, רגע לפני הנאום. יאיר שרקי בקשת 12 היה חד כהרגלו ואמר שמטרת הנאום לא ברורה, וזאת לא הנקודה הכי חשובה ביותר בביקורו של ראש הממשלה בארה"ב. במקביל, בערוץ 14 ינון מגל היה עם כובע של דונלד טראמפ. כשנתניהו ירד במדרגות, אמרו שם "עד עכשיו נראה שיש תמיכה, יש קריאות הידד למנהיג העם היהודי". נתניהו עוד לא הוציא מילה מהפה, ובערוץ הבית כבר חגגו. היה חסר רק תותחי קונפטי ועמדת קריוקי. דם, יזע וחנופה. או ברוח האולימפיאדה המתקרבת: ייתכן שנשבר כאן שיא עולמי בחנופה למרחקים ארוכים.

בקטנה

שתי שאלות לערוץ i24news שנמצא כנראה עדיין בהרצה: האם יש אירוע יותר רנדומלי בעולם מהרכבי הפאנלים שמנסים שם? והאם קיים בישראל אדם שלא קיבל הזמנה לשמש שם כפרשן לענייני הכל?