1 צפייה בגלריה
yk14013166
yk14013166
(צילום: אנצ'ו גוש)
1. איך השפיעה המלחמה על צריכת היין בישראל?
"המלחמה גרמה לפגיעה בצריכת היין. יש פחות אירועים, אנשים ממעטים לצאת למסעדות ועשרות אלפים מגויסים. מהיכרותי עם האופי הישראלי, מיד אחרי המלחמה, מתוך רצון לפצות את עצמנו, נראה התפרצות של פסטיבלים, בילויים וגם עלייה בצריכת יין".
2. איך המלחמה בצפון משפיעה על הבציר שמתחיל בימים אלה?
"כרמים רבים נפגעו – חלק עלו באש מטילי חיזבאללה, וחלק, כמו אחד הכרמים שלנו, נפגעו מתנועת טנקים של צה"ל. זה ישפיע על היקף היבולים ועל מספר היינות שייוצרו השנה בישראל. בבציר כל יום הוא קריטי. אם המלחמה תתרחב נפסיד, כולנו, עונה שלמה".
3. אתם יושבים באזור דלתון. יקבי פלטר ואביבים כבר ספגו פגיעות ישירות. איך ממשיכים לעבוד?
"40% מעובדי היקב גויסו, פונו או התפנו, אבל היקב ממשיך לתפקד בהיקף מלא בכל מה שקשור לייצור, בזכות מסירות העובדים, שממשיכים להגיע מהמקומות שאליהם התפנו, חלק אפילו מגיעים כל יום מהמרכז".
4. שבועיים לפני המלחמה עמדתם להשיק מרכז מבקרים חדש בגליל העליון. מה הנזק שנגרם לכם?
"מעבר לאכזבה ולכאב על כך שמקום יפהפה ומעוצב, שהוקם בהשקעה של מיליונים במטרה להפוך למרכז לתרבות יין ולחלון הראווה של היקב, עומד שומם, מדובר בהפסד כספי גדול. מרכז המבקרים היה אמור להיות מוקד רווח משמעותי נוסף שלנו".
5. קרו לכם גם דברים טובים השנה?
"השקנו בכל זאת מספר לא קטן של יינות חדשים. ממש החודש השקנו את ג'ייקוב – יין הדגל של היקב, שיצא לשוק בתום תהליך יצירה של 7 שנים, בסדרה מצומצמת של 3,000 בקבוקים. הוא קרוי על שם אבותיהם של בעלי היקב, לני רקנאטי ואורי שקד".