כוח מילואים שהיה אתמול במשימת הגנה על כביש 55, בצומת נבי אליאס שבשומרון, הותקף על ידי מחבלים שירו לעברו ממכונית נוסעת ונמלטו מהמקום.
הדיווח על הירי התקבל בשעה 08:04 במוקד מד"א. "ראינו את הפצועים בהכרה מלאה וסובלים מפצעי ירי בגופם. הם סיפרו לנו שהם נפגעו מירי חולף של רכב. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים במצב בינוני וקל. בדקנו פצוע נוסף שהיה בהכרה מלאה עם חבלה קלה מאוד ברגל", תיאר אתמול פרמדיק מד"א, ישראל ליפשיץ.
1 צפייה בגלריה
yk14015423
yk14015423
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
שלושת לוחמי המילואים שנפצעו – אחד באורח בינוני ושניים באורח קל – פונו לבית החולים מאיר בכפר-סבא, וכוחות צה"ל הוקפצו לזירת הירי ופתחו במצוד אחרי המחבלים. כחלק מהמצוד, ביצע צה"ל חסימות בכביש 55 שנסגר לשני הכיוונים עד למעבר אליהו. הפלסטינים דיווחו שכוחות צה"ל נכנסו אחרי הפיגוע לכפר נבי אליאס, מזרחית לקלקיליה.
"כשמבליגים על זריקות אבנים ובקבוקי תבערה, ומתייחסים לפיגועי ירי כאל אירועים נקודתיים - המצב בשטח מידרדר ויש לכך מחיר", אמר אחרי הפיגוע ראש מועצת קדומים, עוזאל ותיק. "בנס לא איבדנו היום חיים. חייבים לגלות אפס סובלנות לפיגועים מכל סוג, לפעול לחיסול מחבלים ולהיכנס לפעילות יזומה רחבה בתוך הכפרים והערים לאיסוף נשקים".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר: "פיגוע נוסף, במרחק של קילומטרים ספורים מיישוב ישראלי, על כביש שבו נוסעים עשרות אלפי ישראלים מדי יום. פיגוע נוסף שמצטרף לפיגועים לא מעטים בשנה האחרונה, באותו תא שטח, במרחק קילומטרים ספורים אחד מהשני. בשם ההתיישבות בשומרון, אני מתפלל לרפואתם של הפצועים. הקונספציה שאם רק נאפשר חופש תנועה לאויב ירד מספר פיגועי הירי, שוב קורסת".